/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Til valde
Fra : pabloj
Vist : 345 gange
500 point
Dato : 03-05-05 22:09

Jeg mener nu også du skal have point for din deltagelse i spørgsmålet om kohornene.

Jes

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 510 point
Dato : 03-05-05 22:20

ok, tak!

Jeg har været fodermester på en større gård i tre år, og og har en uddannelse som kvægkontrolassistent, og arbejdet som sådan i 5 år. Det gør at jeg har set mange tusinde køer + nogle tyre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-05-05 22:25

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-05-05 22:29

Ja. At valde. s svar fortjener point, er jeg enig i, men at du pabloj valgte at give dova point, forstår jeg ikke. Jeg kom med det første rigtige svar på dit spørgsmål. Jeg talte om adfærd, hvad valde. jo også gør, og gener, som dova oversætter til en sygdom hvor nosserne ikke falder ned? Denne sygdom er da genetisk betinget.

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 03-05-05 22:31

Tak for svaret valde..
Jeg vil nu stadig mene at de forskellige racer har forskellig formede horn.
Det er rigtigt at det er svært at se forskel på ko- og tyrehorn hos f.eks. rød dansk ko.

En god aften til dig.

Jes

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-05-05 23:18

Nej arne, helt ærligt:
Spørgsmålet gik på et væddemål, hvorvidt en ko kunne have lige horn lige som en tyr.

og det kan den godt, hvilket fremgik af det link jeg fandt. Men hvis pabloj mener det er en tyr, bare uden synlige testikler i pungen, er der den mulighed, at de ikke er der.
Og det kan sagtens forekomme, ellers havde jeg sgu ikke skrevet det.

og du behøver da heller ikke forstå hvorfor en spørger giver point til en , så i det her tilfælde mig, og så vidt jeg kan læse, er der intet som helst i dine to kommentarer der kan henføres til manglende nedfald af testikler.

Gad vide om du havde haft lige så ondt i røven hvis det var et spørgsmål til 10 point

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-05-05 23:24

Nu ikke så 'næbbet' Dova
Du ved godt, at Aj svarede på spørgsmålet lang tid før du kom med dit 'vrøvlesvar'..

Glæd dig over, at Pabloj i stedet gav dig flere stjerner end til Valde*S*..Det betyder at dit svar (på trods af modstand fra andre brugere) alligevel viste sig at være det bedste

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-05-05 23:29

Pabloj! du har da helt ret i at forskellige racer kan have forskelligt formede horn! Yderpunkterne er korthornskvæg og de gammeldags amerikanske langhornskøer der havde horn på over en meters længde. nu nvnte du selv jerseyracen, mange af den race har horn der krummer fremad, nogle har lyreformede horn der krummer opad; Men man kan ikke kende forskel på tyr og ko ved at se på hornenes form,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-05-05 23:34

Kogalskaben breder sig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-05-05 23:37

eller Bullshit

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 03-05-05 23:38

Jeg mener at det er min ret, som har stillet spørgsmålet, at tildele point til det svar jeg kan bruge.
Jeg behøver ikke begrunde eller forklare, hvorfor jeg vælger at give de elendige point til den ene eller den anden.
I dette tilfælde fik dova point, fordi jeg fik en god ide til at overbevise Bossen, at jeg har ret.

God aften alle sammen

Jes

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 03-05-05 23:46

valde > Det er rigtigt, men på de kvæg jeg har fodret de sidste 7 år, har der været en markant forskel på tyrekalvene og kviekalvene. I starten var det samme tyr, den blev udskiftet undervejs, men formen på hornene var stadig forskellig på dem.
Nu er der kun 4 dyr tilbage, en ko med en kviekalv på 2½ år og så den omtalte på 1½ år, der er så en kviekalv på også 2½ år fra en anden ko.
Man kan tydeligt se forskel på hvem der tilhører hvem.

Jes

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-05-05 23:46

Kogalskab??? Er der ikke også noget der hedder tyregal(skab)