/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
netværk via. firewire med fil deling.
Fra : Toby14dk
Vist : 456 gange
80 point
Dato : 03-05-05 17:41

Heysa.. mit spørgsmål er som overskriften hentyder til ang. netværk via firewire..
hvordan sætter jeg et netværk op mellem min stationære computer som er koblet til nettet via. rj45 kabel direkte til router. og min bærbar som begge er installeret med xp.. Min stationære med home ed. Og min bærbar med pro.
de skal kunne dele filler på netværkert.. og jeg FATTER IKKE hvorfor det ikke virker..
<Toby>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-05 20:21

Før din router kan du sætte en switch (hvis ikke routeren har to indgange)
Så det kommer til at se sådan ud:
internetforbindelse...router...netkabel....switch...netkabel....stationær comp
internetforbindelse...router...netkabel....switch...netkabel....bærbar comp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-05-05 15:32

En router har i de fleste tilfælde, en indbygget switch, så den ekstra switch, som emesen angiver, er ikke en nødvendighed, men kan bruges.
Hvad dit netværk angår, kan jeg ikke se hvad du skal bruge fireware til, når du tilslutter maskinerne via et RJ45 kabel.

Du skal have installeret netværks software og lave deling af de mapper der må tilgås fra netværket.
Du undlader også behændigt at fortælle hvordan og med hvilken elementer du har bygget netværket op, så vi har kun den mulighed, at gætte os frem!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-05-05 21:01

severino - jeg opfattede at der kun var een port på routeren.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 40 point
Dato : 05-05-05 21:28

Størstparten af de routere der er på markedet, til husmandsbrug, er med en 4 ports switch.
- Nogle af dem er også med indbygget acess point.

Jeg bruger dog også en switch efter min router. En professionel 16 ports switch, som koster omkring 325 kr., og har den fordel, at der på hver port er en databuffer, der gør flowet mere jævnt, og sørger for at datapakkerne kommer helt afsted. Det sikre også at fordelingen af datatid på de tilsluttede maskiner bliver mere jævnt fordelt.
Det er penge som jeg syntes er givet godt ud. - Den findes dog også i en 8 ports udgave, men det blev jeg først klar over bagefter.

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-03-06 17:14

Tak for svaret severino.