/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Internet over lan
Fra : TEAS
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 03-05-05 14:40

Hvordan får jeg mere fart over min lan forbindelse?
mvh
Teas

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-05 14:42

..og hvordan skal man så besvare det uden at kende dit nuværende udstyr?? Skrive en flere siders artikel?
Til tasterne og beskriv!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 03-05-05 14:51

hørt [hør]
Bjarne

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 03-05-05 15:10

Generelt vil det bestemt være godt at kende din nuværende netværks opbygning. Og skal der gives konkrete råd, så er det simpelthen nødvendigt at kende din netværks opbygning.

Ellers må man generelt sige; at du skal lokalisere flaske halse, og så gøre noget for at fjerne dem.

Igen generelt:
Har du HUB udstyr, så skal du skifte til Switche.
Har du 10Mbps udstyr, så skal du skifte til 100Mbps

Ønsker du kun at optimere hastigheden fra dit LAN og så ud til Internettet, så vil det være godt at vide hvilken form for Internet forbindelse du har, samt hvilket udstyr du benytter.

Ellers så skal du se på hvilke protokoller som du benytter til at overføre filer.
Generelt så er fx. FTP er hurtigere end HTTP

På visse typer af netværksudstyr, så er det også muligt at aktivere generel komprimering af de data som der overflyttes via linien/udstyret.

mvh. Per F.

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 03-05-05 16:38

Prøv med nogt NP3-gødning..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-05 19:49

Du kan ikke komme udenom den båndbredde som du er tildelt - eller den deling som foregår når der er mange på nettet samtidig.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 08-05-05 09:29

Undskyl jeg ikke har svaret før men jeg har været på ferie.
Jeg er på et lan net hvor vi har 512/128.
Modemet er et LANcity model LCPET-3
Det er HTTP jeg bruger men hvor stor er forskellen med FTP
det er et net hvor forbindelsen kommer fra KMD
Det er XP pro med alle opdateringer
Pc er RAIDMAX 64BIT 3400+,MONSTER 160GB,1024DDR400,128R9600PRO.CDRW,LAN
Nettet har kørt før uden begrænsninger men det gik ikke da der var få der fik næsten det hele og vi andre kunne dele
resten.
Hvis oplysningerne ikke er nok på jeg gøres opmærksomt på det.
Hvis jeg ikke kan komme uden om 512/128 vil jeg gerne have råd om 100% optimering af min forbindelse.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-05-05 10:18

Problemet er tilsyneladende ikke nyt: http://kandu.dk/dk/spg/14004

Per Frederiksen ridsede op hvor problemet kan ligge og da du for meget lang tid siden allerede har fået link til tweaks (som jeg ikke har meget fidus til) så ligger problemet nok bare i, at du er en utålmodig sjæl med for lidt båndbredde.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-05 10:20

Jeg faldt for nylig over en side hvor en der har pløjet sig igenem diverse ting har sat det på tryk og måske kan du blive inspireret. http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/NetFire.htm

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 08-05-05 12:27

Hej BJARNE D
Det hjalp noget på hastigheden da jeg besøgte tweaks og fulgte anvisningerne.
Nu prøver jeg at komme ind i registry men forgæves.
Det er KEY_LOCAL_MACHINE osv
og HKEY LOCAL MACHINE\SYSTEM osv
Hvordan finder jeg de filer.
Jeg vil se og måske rette dem efter anvisningen på linket fra dig.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-05-05 12:57

TEAS, hvis du læste det indlag jeg lagde lige før så har jeg ikke meget fidus til tweaks.
Hvis man vil tweake med tilføjelser til registreringsdatabasen bør man skrive dem som reg filer så man kan lade systemet indlæse denselv, men hvis man ikke kan finde ud af at komme ind og rette registreringerne skal man lade være for gør du det forkert kan du skade mere end gavne.
Hvis du absolut vil kigge på det så skriv regedit i Kør og afslut med Enter - find den angivne sti og nøgle.
Pas nu på!

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 08-05-05 18:43

Tak for svaret BjarneD.
Jeg vil spørge en kolega om han vil gå ind og se på det og om det kan svare sig.
For jeg vil ikke gøre det selv.
Venlig hilsen
Teas

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-05-05 19:46

Det er fint at du får en til at hjælpe dig så det ikke går galt.