/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Brændeleverandør
Fra : Backtee
Vist : 1019 gange
70 point
Dato : 03-05-05 10:00

Jeg står for at skulle lave et arrangement på Lolland som involverer noget tørt bøgebrænde

Er der en bruger der kan anbefale en leverandør på de kanter?

Det vigtigste er at brændet er tørt, i reelle stykker og at det kan blive leveret til døren.

Jeg efterlyser IKKE link til De gule sider eller Google men en anbefaling af en konkret leverandør

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 03-05-05 10:24

Prøv at søg på nettet via www.google.dk så kommer der helt sikker noget op har selv prøvet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-05-05 10:31

Godt læst zita30..... LOOL

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-05 11:24

Silvan
Råd og Dåd
Dit lokale byggemarked
Sælger og leverer tørt brænde lige til at bruge i store og små mængder.

(Fundet i google )

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-05 11:49

Hvor meget skal du bruge?

Kommentar
Fra : lally

Dato : 03-05-05 11:51

Hej Backtee.

Prøv denne side: http://www.fyrselv.dk/ måske er det noget for dig.

hilsen lally

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-05 11:55

Jeg kan få det leveret (store mængder), eller du kan komme og hente det selv pr trailer!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-05 11:55

Men umiddelbart er det smartere at købe lokalt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-05 12:00

www.dba.dk giver flere gode forslag!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-05 12:04

320 kr pr kassemeter ved levering af et helt træk i københavnsområde, incl kørsel, moms og hele lortet. Bøgeskaller, ovntørret, klar til brændeovn. Noget af det skal lige knækkes først. Interesseret?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 03-05-05 19:08

Jeg skal bruge omkring en kubikmeter ovntørret.

Det skal bruges samme dag som det skal leveres (25 maj) Så det er vigtigt at det er tørt.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 03-05-05 19:10

Det er rart at se at du er aktiv i forsøget på at hjælpe mig, det jeg skal bruge er helt konkret en der kommer til Lalandia og læsser en kubikmeter brænde af på et nærmere anvist sted, jeg kommer selv senere og skal bygge et bål som skal brændes af samme dag, så det duer ikke at der skal arbejdes med træet først

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-05-05 19:17

Alt for lidt træ (og til et bål skal du intet gøre ved det jeg kunne skaffe). Skal man køre med det, hedder det 50 - 60 m3 ellers bliver prisen astronomisk pr m3.

Har i ikke nogle selvskovere i omegnen, hvor du kan score sådan en sjat?!?!?!?!?!

Hvis det er til et bål, behøves det ikke være knastørt. Løbesod kan du jo ikke få.

Du kan sagtens oplagre det i indtil flere dage, med mindre det ligefrem styrtpisregner - det skal du ikke være ræd for. I tilfælde af regn, er et stykke plastic ganske fint.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 03-05-05 19:37

Nu er jeg ikke selv fra området, men kommer dertil samme dag som det skal bruges.

Der er ikke mulighed for at få det opbevaret, og bålet skal bruges til at gå på, derfor er det yderst vigtigt at der er tale om tørt brænde, harpiksindhold samt væske danner risiko for brandskader

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 70 point
Dato : 04-05-05 18:55

Har flere tlf på lager her på lolland der sælger alt fra tørret og flækket til hele stammer.

Søllested træ : Ordre tlf: 20994748 aften: 54940229
Loka : 54777172
Din brændeleverandør 54924570 mobil 21620188

Skov og træ: 57525399

Det er fra den lokale sprøjte på lolland

Mvh Cirkelinedk

Godkendelse af svar
Fra : Backtee

Dato : 24-05-05 15:18

Tak for svaret Cirkelinedk.