/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilken ram passer til denne ram som sid~
Fra : axelbjarne
Vist : 367 gange
200 point
Dato : 02-05-05 19:35

Hvilken ram vil passe sammen med den jeg har siddende i med følgende specifikationer:

Hukommelses Moduls Egenskaber

   256 MB PC133 SDRAM   (Dobbeltsidet)
   Serie Nummer   Ingen
   Modul størrelse   256 MB (2 rows, 4 banks)
   Modul Type   Unbuffered
   Hukommelses Type   SDRAM
   Hukommelses Hastighed   PC133 (133 MHz)
   Modul Bredde   64 bit
   Modul Spænding   LVTTL
   Fejl Detekterings Metode   Ingen
   Opdaterings Frekvens   Normal (15.625 us), Self-Refresh

Hukommelses Timing

   133 MHz   3.0-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)
   100 MHz   2.0-2-2-5 (CL-RCD-RP-RAS)

Hukommelses Moduls Karakteristik

   Early RAS# Precharge   Ikke Understøttet
   Auto-Precharge   Understøttet
   Precharge All   Understøttet
   Write1/Read Burst   Understøttet
   Buffered Address/Controls Inputs   Ikke Understøttet
   Registrered Address/Control In   Ikke Understøttet
   On-Card PLL (Clock)   Ikke Understøttet
   Buffered DQMB Inputs   Ikke Understøttet
   Registrered DQMB Inputs   Ikke Understøttet
   Differrential Clock Input   Ikke Understøttet
   Redundant Row Address   Ikke Understøttet

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-05-05 20:01

det gør ram af samme type:
SDRAM PC133 (133Mhz) (producent er underordnet)
Hvis du køber en 512mb klods, er det bedst at den sidder først (altså den største først)

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-05 20:25

Ja, det er godt klar over. Men 200 point spørgsmålet må jo være - hvordan finder jeg ud af den samme ram. Der står jo altid en masse forskelligt de forskellige steder, bl.a. om alt muligt andet, end lige det jeg har brug for.

Mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-05-05 20:33

Det kunne være, at du skulle tjekke producenten af bundkortet for nogen bundkort stiller specielle krav, men sådan umiddelbart skal du ikke forvente at kunne få hvad som helst når det drejer sig om SDRAM så prøv du roligt med det som hcma foreslår. Det er simpelthen frekvensen der er det væsentlige, men man kan godt montere RAM med højere frekvens der så bare ikke kører hurtigere end det langsomste.
Mange producenter anbefaler at man anvender RAM klodser af samme størrelse parvis, men som regel går det fint endda.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-05-05 20:58

hej
pc133 ram kingston er et godt mærke
hvis du køber det i en pc butik så sørg for at du kan levere den tilbage
hvis det ikke virker
det kan du ved pcgodt.dk
har væet udsat for noget ikke duede i en pc men godt nok i en anden pc

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 200 point
Dato : 02-05-05 21:26

den eneste måde du finder ud af hvilken producent det er, er ved at tage siden af pc'en og se hvad som står på klodsen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-05-05 21:47

Hent dette lille program, det vil fortælle dig nøjagtig hvilken type du skal vælge for at få ens

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-05-05 22:11

tror ikke Everest kan fortælle ram-producenten

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-05 22:15

Hej, det kan Everest heller ikke! Men det må jo være muligt af få at vide et eller andet sted, fordi Everest kan finde specifikationerne fra.

hilsen
axelbjarne

PS.: Det er lidt af en labyrint med de gamle SD-ram.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-05-05 22:18

Nå det ved jeg da nu ikke. Se her på min gamle pc

Beskrivelse   Værdi
DIMM1: Hyundai 72V64636BT8-H   512 MB PC133 SDRAM (3.0-3-3-6 @ 133 MHz) (2.0-2-2-5 @ 100 MHz)

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-05 22:20

Motherboard er Intel Pentium II, 300 MHz

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-05-05 22:23

Nej det er din CPU (processor) der er Pentium II 300 mhz

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-05 04:23

Hej BjarneD
Du har hjulpet mig før - da jeg fik 40GB harddisk på...jeg ved godt jeg burde købe mig en ny computer, men jeg er så glad for den gamle her, og det er mig en fornøjelse at få den til at yde så meget som muligt.
Elektronikingeniøren jeg fik til at hjælpe mig med BIOS, er ude på herrens mark, når det gælder ram i maskineriet.

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-05 08:04

Hej BjarneD!
Vi kan gå over på vores e-mail, du har jo godt fat i de gamle Campaq, hvis du har lyst til at hjælpe. Dog er jeg ikke hjemme i dag, skal ud og lave computer.
axe.bjaAtele2adsl.dk

hilsen
axel

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-05-05 11:05

axelbjarne >> du skal ikke bekymre dig så meget over hvilken ram-producent det er. Det eneste du skal sikre dig er at det er af samme type (som skrevet den 02-05-05 20:01), eller hvis du absolut vil have ram fra samme producent (hvis producenten altså stadig eksisterer) på du rent fysisk tage et kig på blokken. (tager vel max. 2 min.)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-05 11:15

Hej axelbjarne

Der er ingen grund til, at gå over på email for du får gode råd her.
Jeg syntes da ikke, at du skal købe en ny maskine hvis du er tilfreds med den du har.
Jeg har monteret adskillige RAM uden problemer ved bare at montere en tilsvarende klods, men det vil da være en god idé at følge det glimrende råd du fik om at sikre dig at det kan returneres hvis Compaq'en ikke vil acceptere den du sætter i. Du ødelægger ikke noget ved at prøve når ellers du behandler tingene nænsomt.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-05 15:23

Tak for svaret hcma.