/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bear Share - godt eller skidt?
Fra : rasmus91
Vist : 1548 gange
250 point
Dato : 02-05-05 18:06

Hey

Jeg ville høre om der er nogen herinde der har erfaringer med Bear Share.
Er det godt, er det skidt????? Hvad er godt og hvad er skidt?????

Bare giv mig alt hvad i har......

Rasmus91

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-05-05 18:08

Bear Share er rimeligt godt. man kan finde meget der igennem, praktisk taget alt. Men der er selvfølgelig ingen dans på roser. Der er jo gratis hvis du forstår hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 02-05-05 18:13

Jeg tænker også på om der er Spyware, virus og så videre i det, og i det hele taget om det har nogen virkning i negativ retning på min computer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-05-05 18:49

Jeg har ikke mærket noget til skidt, men ved at det er der. Hvis bare du sørger for at have en firewall, et opdateret antivirus program og hvad man ellers kan gardere sig imod. Adaware m.m.

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 02-05-05 19:00

Jeg har Trend Micro Internet Security, og den er fuldt opgraderet. Og så har jeg Adaware SE Prof., og den er også fuldt opgraderet.

Derfor burde der vel ikke være nogen problemer, eller hvad????

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 260 point
Dato : 02-05-05 19:07

Bear Share er ikke godt.

Der ER spyware i, nemlig WhenU

Læs mere om det i f.eks denne tråd på spywarefri: http://www.spywarefri.dk/forum/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=80846&TOPIC_ID=10891&FORUM_ID=47

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-05-05 19:18

Sorry, men det vælter med spyware i BearShare... jeg ville holde nallerne væk, hvis jeg var dig...

Vaxen

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 02-05-05 19:36

hej
med Bear share / Emule / Shareaza / Edonkey
er der stor sansynlighed for at få virus på din pc.
det er bedre at bruge Dc++

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-05-05 20:03

Mad_Nuser-> Der er da ikke noget forskel på det du henter via dc++ og det du henter med de andre programmer...

Alle programmer er fildelingsprogrammer og 10% af det der hentes der er virus eller andet snavs..

Det vi snakker om i dette spørgsmål er om der i selve programmet er spyware og det er der bearshare

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 02-05-05 20:36

Jeg havde egentlig allerede installeret Bear Share, da jeg skrev dette spørgsmål, og kørte derefter en Ad-Aware, og den fandt ovennævnte WhenU.

Dette var dog umidelbart ikke noget problem, da Ad-Aware bare slettede det.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 02-05-05 20:43

Ja, vil man ha' det hele, må man jo ta' det med der følger....., og så prøve at være på forkant.
Bruger selv BS... Alle fildelingsprogrammer har "noget skidt". "take it or leave it"..

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-05-05 20:51

rasmus91 -> Ok, så skal du bare huske at det er snavs meget af det du henter med baer share...

Men efter du har fået svar på hvad snavs der er i Bear share, så kan du bare lukke spørgsmålet igen..

fortsat god dag

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 02-05-05 21:03

Jeg vil nu gerne lige høre hvad det helt præcist er de forskellige spyware gør?????

Hvilken skade gør de på min computer?????

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 02-05-05 22:32

de gør ikke noget skade......holder bare øje med dig og informerer "ejeren" om hvad du laver med din computer........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-05-05 23:05

gert_k - vrøvl spyware kan abslolut godt skade !!!!!!
et lille eksempel her:
http://www.di.dk/custom/page2.asp?page=DOC&objno=326952

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 03-05-05 10:10

definer "skade" de gør skuda ikke skade....... de kan have nogle andre funtioner indbygget, men så er det ikke ren spyware mere...... ren spyware holder bare øje med dig og du vil aldrig opdage dem hvis du ikke direkte scanner efter dem osv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-05-05 10:59

gert_k - det er temmelig svært med spy/malware i og med at disse og virus/orme osv efterhånden låner fra hinanden - derfor !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 03-05-05 11:55

jeg vil godt være med til at give dig lidt ret, for det er rigtigt at mange spyware programmer har alt muligt andet lort indbygget, men der er stadig MANGE rene spywareprogrammer der KUN holder øje med dig, de laver ikke bagdøre eller andet....deres eneste formål er fx. at holde øje med de sider du besøger eller lig.

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 03-05-05 11:56

Hej.
Jeg har altid sagt til min kæreste og hans lillebror at det er skidt med det Bearshare. Hver gang min kæreste synes at nu skulle vi da lige kunne hente lidt musik, er det Bearshare der er blevet installeret. Og hver gang er pc'en blevet meget træls at arbejde med, selvom man har fjernet spyware o.l.
Så min kæreste har da fundet ud af at det ikke kan betale sig.
Hans lillebror har dog hver gang maskinen blev formateret lagt BS ind. Og ikke så længe efter kalder han på mig så jeg kunne fjerne snavs. Til sidst sagde jeg dog stop, da jeg ikke gider at blive ved. Så må han lære det, må han:)
Var der ikke noget med at Ad-aware "godtager" WhenU. Eller blev det lavet om igen?

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 03-05-05 12:00

Lige en tilføjelse:
Jeg har endnu en svoger, der har BS. Han sagde at man kunne fravælge det spyware der fulgte med, så han installerede det.
Jeg kan ikke fortælle om han har haft problemer, men jeg ville nu stadig ikke have tillid til et program der gerne supplerer med lidt spyware.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 03-05-05 15:29

Ad-Aware godtager stadig WhenU, men de har dog lagt en seperat WhenU uninstaller på deres download side.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-05-05 15:54

kennybear -> Du er ikke helt up to date.

Ad-aware godtager ikke WhenU mere: http://www.spywareinfo.com/articles/spyware/whenu_detection_dropped.php

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-05-05 17:16

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Dette udmærkede værktøj fra Spywarefri vælger faktisk af afinstallere hele Bearshare... Hvorfor mon?

Vil også lige nævne for de, der ikke synes de rene spywarefiler er et problem fordi de kun overvåger... I glemmer at de er kilde til et væld af irriterende popups.
Desuden er det svært at vide, når man downloader, om den spyware fil, der kommer med er "ren" eller ikke.... Er det ikke bedre at forsøge at undgå det fuldstændig???

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-05-05 17:17

Sorry, det er X-block på siden jeg refererer til...

Vaxen

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 03-05-05 17:32

whoops sorry arlet, den artikel er lige smuttet forbi i farten tror jeg, du har ret! men stadigvæk ligger der en separat WhneU uninstaller på Lavasoft's hjemmeside.

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 03-05-05 17:42

Jeg har nu afinstalleret BS igen, og jeg har kørt Ad-Aware op til flere gange. De første gange fandt den WhenU,men så slettede jeg det, og siden har der ikke været noget. Da jeg installerede det sagde jeg i øvrigt også nej til alt hvad der kom af mærklige ting. Jeghar også kørt Trend MIcro Internet Security op til flere gange, og den har heller ikke fundet noget. Jeg har tænkt mig at bruge den WhenU-uninstaller bl.a. kennybear snakker om, men der har ikke rigtig været noget, men nu holder jge mig fre det.

Tak for svarene alle sammen.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-05-05 18:13

Når ad-aware har fjernet WhenU skal du IKKE køre den uninstaller, da den måske lægger sit eget spyware ind. Jeg har ikke meget tiltro til de uninstaller

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-05-05 18:17

Prøv at køre den X-block, jeg har lagt i link - den tager meget mere med end Ad-aware...

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : rasmus91

Dato : 16-05-05 12:07

Tak for svaret arlet.