/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hvilket nyt træ-gulv i køkken?
Fra : k_m_s
Vist : 1569 gange
200 point
Dato : 01-05-05 14:53

Hej.

Er her nogle der har erfaring med hvilken type trægulv der er bedst at ligge i et køkken. Vi havde tænkt på et laminat gulv men hvor tykt skal det være o.s.v.

Jeg tror de brede parket gulve vil være pænere end de smalle. Køkkenet er ca. 4 X 4 M.

Limes eller svømmene?

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-05 15:10

Jeg ville vælge en god kvallitet og lime tykkelsen er jo efter standarter som jeg ikke lige kan huske tykkelserne på men allervigtigst er det at der er et ordentligt underlag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-05-05 15:48

Når du skriver: Limes eller svømmende må man gå ud fra at du vil lægge det ovenpå eksisterende gulv, men du blander det med limes eller svømmende sammen for det er kun svømmende gulve der limes. Man kan også låse med andet end lim, men det er en anden historie.
I et køkken skal du bruge en hård træsort da det er et arbejdsområde eller et kunstigt materiale som Pergo, der laver en speciel køkkenudgave.
Du skal gå efter et gulv der kan tåle at der spildes på det og hvor det kan rengøres effektivt og det udelukker flere af de laminerede trægulve, der kun tåler skånom rengøring.
Personligt ville jeg glemme alt om træ og lægge et Pergo kitchen der er kvadratiske fliser, som er nemme at lægge og som kan holde til at bruges.
Jeg har selv et hvidolieret fyrretræs gulv (25 mm brædder) i køkkenet og det er sejgt at holde, men det blev også kun brugt fordi brædderne skulle udskiftes, men planen er at lægge et slidstærkt svømmende gulv på når overfladen er blevet for skrammet og skjoldet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-05-05 17:26

hvad gulv er der nu??? ville vælge limet stave "træ" linolium slid stærk og kan tåle vand

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-05 19:04

Hejsa
Jeg holder med rotw... hvis jeg forstår han rigtigt.
Ude ombord i vores messe har vi et limet linoliumsagtigt træ-look-alike gulv, og du kan ikke se eller føle, at det IKKE er træ. Det er IKKE gratis... har hørt at det koster en del mere end et trægulv - snak med dit lokale gulvcenter.
Du kan også vælge at kigge lidt på http://www.finewood.dk/
Held og lykke med det nye gulv
Søren

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 03-05-05 18:48

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-05-05 20:21

Velbekomme & takker for points