/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Top, mellem og bund skat.
Fra : Toupie
Vist : 944 gange
100 point
Dato : 01-05-05 14:48

Jeg er blevet headhuntet til et job og er blevet tilbudt mere i løn end jeg får nu....og det er jo ganske rart men jeg vil gerne høre hvor grænserne går på top, mellem og bund skat, for hvis jeg kan undgå topskat ved at få fx. 500,- kr mindre i løn, så vil jeg gerne det.

Jeg har ledt Told&Skat igennem men har ikke kunne finde det

// Toupie

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 110 point
Dato : 01-05-05 15:10
Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 01-05-05 16:08

Tusind tak for svaret SonjaAS

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 01-05-05 16:19

Glad for at kunne hjælpe.

Mvh Sonja

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 01-05-05 19:04

Det er måske værd lige at tilføje, at du kun bliver beskattet med topskat med den del af din indtægt der ligger OVER grænsen for topskat, og IKKE af hele din lønindkomst - det vil sige at man bliver beskattet hårdere af sidst tjente krone, end af den første. Så tag al den lønforhøjelse du kan få - udbetalingen kan kun blive højere netto.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-05-05 11:40

Ampere, tak for din tilføjelse det er rart at vide Jeg kommer lige under grænsen, denne gang - men oplysningen er god at have til næste gang, hvis der bliver en sådan

// Toupie