/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie til Sydfrankrig og Paris
Fra : asjens
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 01-05-05 12:11

Hvordan får vi (to voksne og to børn på 10 og 12 år) arrangeret vores sommerferie i slutningen af juli, der skal gå til: Med fly til Sydfrankrig i en uge, derefter med tog til Paris med 3-4 overnatninger og eventuelt besøg i Disneyland. Derefter med fly hjem. Opholdet i Sydfrankrig må gerne være med privat indkvartering, og billeje i 3 dage.
Nogle forslag til destinationer og arrangører samt prisniveau? Mvh Morten Jørgensen

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 01-05-05 12:26

Prøv med disse link de har hjulpet os med en tur til Kina
www.airtickets.dk
der er også Viborg rejser de skrædersyr rejser til hele verden for alle

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 110 point
Dato : 01-05-05 12:29

Hej,

Fly til sydfrankrig er billigst og nemmest til Nice. Her har I også den fordel, at lufthavnen ligger tæt på byen, så det ikke koster en formue at komme derind.

I er tæt på den franske hovedsæson 1/8, hvor alle ferieboliger til et tårnhøjt niveau, derfor er det nok billigst for jer at indlogere sig på et mindre hotel i nice så I også får mulighed for at komme rundt til fods og bade umiddelbart ved strandpromenaden i byen.
Her kan i hvor I nu bor gå i en boghandel og købe den røde michelin over hoteller, og kigge ud hvilket der kunne passe jer i Nice. Herefter bestille værelse for de dage i nu ønsker.

Når I er i Nice er det muligt/let at tage toget rundt, dels en smut til Italien, Monaco eller lidt op i bjergene eller med busserne rundt på en dagtur f.eks. Selvfølgelig kan I leje en bil, men det er ikke nødvendigt for at komme rundt.

Tog Nice-Paris er der ikke noget at sige så meget til.

Logi i Paris afhænger af temperament. I kan vælge et lille hotel inde i byen eller et kædehotel lidt længere ude. Der er bestemt mest charme ved en lille hotel i byen, også hvis man skal opleve byen om aftenen. Hvis i kigger i michelins røde bog vil jeg foreslå hoteller med 2 til 3 stjerner. Det er hvad vi normalt vil kalde familiehoteller i den billigere afdeling, men ok hvad angår comfort og rengøring.

Og så er der den super fordel ved frankrig... hotellerne er billige.

Arrangør: Jamen det gør I da selv, det er halvdelen af rejsen.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : asjens

Dato : 02-05-05 16:49

Tak for svaret qfha.