/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ACEMenu til Dreamweaver MX
Fra : tmlc
Vist : 237 gange
80 point
Dato : 30-04-05 19:15

Hejsa
Jeg mangler desperart hjælp. Jeg vil gerne lave en navigationsbjælke med dropdown undermenuer. Det har jeg så nu lavet i ACEMenu, da Dreamweaver MX selv ikke havde helt det rigtige - i hvert fald ikke, hvad jeg kunne se.
Nu vil jeg høre nogle af jer geniale mennesker om I ved, hvordan jeg Integrate ACE til DW?

ACE har selv lagt links ind i DW med funktioner til ACE. Nr 2 link hedder Link Menu To Page. Det lyder jo ret tilforladeligt, men når jeg så forsøger siger den, at den er en gammel version. Så er jeg lige vidt.

Mit problem kunne også blive løst ved at jeg havde et set præcise koder, jeg så bare skulle sætte ind, der hvor man nu endelig sætter dem ind henne ... ÅH! Det er et projekt, som jeg gerne snart skulle have færdig, sådan ... i går Kan I mon hjælpe???

På forhånd tak!

Tina

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-04-05 19:34

Sådan er det når man udsætter sine projekter til sidste øjeblik.

Der findes mange forskellige drop-down menuer, så det er et spørgsmål om hvordan du vil have det udformet.
1. Hvor mange dropdown
2. Hvor mange menuer i hver

Har du eksempler på det du har lavet, som giver et fingerpeg om dine tanker?

Kommentar
Fra : tmlc

Dato : 30-04-05 19:46

Hold da op severino. Jeg kan godt se af andre svar, at man mener at få svar hurtigt. Men dette er dog utroligt!!! SÅ skønt!
Faktisk har jeg forsøgt mig flere måneder at lave dette og så havde jeg en sygdomsperiode på 2 mdr. Så skete der ligesom ikke noget ;-(

+ Lidt om os
- Beliggenhed
- Parkering
- Personale
- Priser

+ Behandling
- Klinikken
- Motionscenter
- Rygskole
- Pilates
-Løb og gang
- Knæ
- Stavgang

+ Virksomhedsordning

Altså tre menuer med 4, 7 og 0 Items under/Undermenuer. Jeg har lavet dem, så de skifter farve, når man hoover henover. Kun menuerne er synlige og altså ikke undermenuerne. Det betyder ikke noget for mig, hvilket program, de er lavet i. Bare de har den der drop down funktion med farveskift. Jeg skal selvfølgelig kunne sætte det ind i DM. Men om det så var rene koder kunne man vel også det. Men det er nok ti år siden, jeg har haft med koder at gøre. Så jeg husker intet, men leder efter en nemmere løsning

mange hilsner Tina

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-04-05 22:32

Hej Tina!
Jeg har lavet et eksempel her, der er pakket i en ZIP-fil http://home4.inet.tele.dk/slang/dropmenu.zip
Prøv at hente den og pakke den ud. - Farverne kan sættes længere nede i filen, så du får de farver du ønsker.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-04-05 22:34

OBS! de rigtige link for hver menu skal sættes ind bag der hvor der står http://

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-04-05 22:41

Du skulle måske have valgt AJmenu i steder, der ganske vist ikke har så mange faciliteter, men man kan ud fra dens preview direkte læse hvordan man integrerer den i websider.
http://navsurf.com/dhtml/ajmenu/

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-04-05 22:49

Måske du kan bruge denne

http://www.rel7star.dk/tutorial/

How to make a dropdown menu in Dreamweaver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-05-05 15:46

Nåh Tina!
Hvordan står det så til med dit DROP DOWN projekt; eller har du droppet det.
Vi her på kandu, kan godt lide at få et respons på vores ideer. Vi vil gerne hjælpe dig (og andre) helt til vejs ende.
Så giv lige lyd fra dig, eller tager du et par måneder mere???

Kommentar
Fra : tmlc

Dato : 05-05-05 18:01

Kære alle
Tusind tak for jeres gode forslag. Alle er blevet prøvet og vejet i flere omgange Jeg har brugt laang tid på det indimellem andet arbejde.
Jeg fik meget ud af Backtees Tutorial. Men valgte at sætte severinos Drop Down ind. Jeg prøvede Backtee's forklaring også til at prøve at rette nogle problemer, jeg har i severinos menu.
1. Virksomhedsordning virker ikke og jeg fatter ikke hvorfor. Det ser helt rigtigt ud i forhold til koderne. Den er også smallere end de andre kolonner.
2. Jeg prøvede at sætte en nu kolonne før de andre, der starter med "Lidt om os". Her ville jeg bare have et enkelt hyperlink til forside.
3. jeg ville også gerne have en ny kolone efter de andre med "Kontakt" til e-mail og tlf.nr. Sidstnævnte ikke som link. Men det skulle bare stå i selve kolonnen, når man vælger "Kontakt"
4. sidst ville jeg sætte arrow gif, der hvor der ser ud somom der skal være en lille een.

ja, jeg lever endnu, men har siddet og rodet med disse ting. Det er skam ikke fordi jeg ikke er yderst taknemmelig for I findes

mh Tina

Kommentar
Fra : tmlc

Dato : 05-05-05 18:03

forresten severino, fantastisk at du kunne ramme så fantastisk plet med, hvad jeg ønskede mig. Jeg blev vildt glad og overrasket. *SS*

vh Tina

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-05-05 21:39

Det glæder mig at du kunne bruge det. - Hvis der er nogle forandringer du gerne vil have, så laver jeg da bare en ny udgave ud fra dine ønsker!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-05-05 22:04

SÅ TINA!
Nu har jeg lavet en lille ændring på den, ud fra nogle af de små problemer du nævnte.

Gå op i linket og hent filen igen, den har de nye ændringer!

Kommentar
Fra : tmlc

Dato : 06-05-05 09:58

IHHH altså severino!!! Hvor ER du sød
Kunne du mon lokkes til at sætte en kolonne ind som den allerførste, der bare linker til forsiden?
Ved du hvorfor hele ordet Virksomhedsordning ikke kan være der? Er det mon kolonnebredde, jeg skal rette et sted?

Så sjovt, at du kunne ramme præcis den grå farve jeg ønskede mig!
Tusind tak!

vh Tina

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-05-05 23:47

Kolonnebredden er forøget i det nye eksempel, fra 130 til 150, for hovedmenuen, men de underliggende felter er stadig i 130.

Du vil altså have en menu-kolonne mere, som "Virksomhedsordning", bare med teksten "Forsiden", eller har du et bedre ord?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 80 point
Dato : 07-05-05 00:19

Nyt eksempel er lagt ud på: http://home4.inet.tele.dk/slang/dropmenu.zip

Godkendelse af svar
Fra : tmlc

Dato : 07-05-05 07:13

Tak for svaret severino. det var lige i øjet af, hvad jeg efterlyste!!! Tusind tak for al din hjælp - og jer andres

vh Tina

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-05-05 17:43

Ovenstående link til download, er nu fjernet, men hvis du kunne tænke dig, at få et kopi af filen, så gå ind på hjemmesiden og skriv til mig.