/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Alanis Morissete
Fra : pipzi
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 30-04-05 11:22

Er her en som kan hjælpe mig. Gerne en der ligger inde med masser af musik med alanis morissete.

Det drejer sig om sangen What if God was one of us. Jeg har ledt på nettet, og der står at hun synger denne, men når jeg så finder diverse sange på nettet, hvor det står at hun synger, så lyder det ikke som hende. Er her en som kan hjælpe mig, og give mig sangen, hvor det er Alanis der synger den ???

Kommentar
Fra : triade

Dato : 30-04-05 11:29

Er du sikker på at hun også synger den?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-04-05 11:30

Det er jo Joan Osborne der har skrevet og sunget nummeret oprindeligt, men Alanis Morisette har også, så mon ikke bare du ikke kan høre det er hende.

http://www.lyrics007.com/Alanis%20Morissette%20Lyrics/What%20If%20God%20Was%20One%20Of%20Us%20Lyrics.html

mvh dova

Kommentar
Fra : triade

Dato : 30-04-05 11:30

Det plejer jo at være det pigeband med dårlig guitar..

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 11:33

Jo men er der så en der kan fortælle mig, hvilken CD den er på ???

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 11:43
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 11:44

Besøg evt. http://www.rillen.dk/ (man er vel lidt lokal patriot)

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 11:47

Clan, det er netop IKKE med Joan jeg vil have den. Men med ALANIS MORISSETE.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 11:49

NB: titlen er "One of us" (track # 6) på albummet Relish med Joan Osborne
Kr. 99,- hos Rillen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 11:50

Nå da, da... der jokkede jeg nok i den
Finder den lige hos Rillen... øwen'blik

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 11:51

Ja det gjorde du ;) Det går nok, hvis du kan finde den rigtige, vil jeg blive vildt glad :)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 11:59
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 12:08

Du skylder faktisk dova dine points, for du kan hente den gratisse på hendes link - direkte via http://sing365.mp3advance.hop.clickbank.net/

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 12:21

Jeg har forsøgt at downloade den gennem et andet downloadingsprogram, men der er det tydeligt at høre, at det ikke er Alanis der synger...

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-04-05 12:35

hej Pipzi
hvis du er intreseret kan jeg sende den til dig.
eller du kan hente den via min hp.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 12:37

Mad-nuser, er du sikker på det er med Alanis ? For alle dem jeg har hentet indtil videre har ikke været med Alanis, selvom der står det er hende.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 12:37

Men jo, du må gerne prøve at sende, har du msn ? Skriv en mail til mig på er_der_post@stofanet.dk så får du min msn adresse.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 12:42

Kan man liiige finde albummet - nope

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-04-05 12:46

hej pipzi
du kan hente den her www.jelsbjerg.dk\fun\alanis.zip

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 12:46
Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 12:50

Clan, ja hvis ikke det var fordi der er virus på det link du der giver, så hentede jeg den gerne der. Men nej. Hver gang jeg forsøger, stopper min vira scanner siden, pga vira.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-04-05 12:50

pipzi giv lige besked når den er hentet så jeg kan slette den igen

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 12:51

Mad_nuser. Er du sikker på det er hende, da det lyder virkelig MEGET som Joan Osbourne...

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-04-05 12:54

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 12:55

Joan Osborne... som du har liggende under Alanis Morisette
Enig... jeg kan heller ikke høre forskel
Den var nok swær'... kigger lidt igen...

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 12:56

Har du da hentet den fra en CD du har liggende eller hvordan ? Fordi det er altså ikke Alanis, man kan jo høre på stemmen, at det ikke er hende

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 12:57

NB: mit link 12:46 dutter ik'

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 12:59

Clan, nej. Det indeholder vira, så det er ikke lige så fedt at bruge det :(

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-04-05 13:03

den er hentet fra nettet

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 13:05

mad_nuser ja jeg har også hentet fra nettet hvor der står det er hende, men lytter du, kan du høre, at det ikke er, men at det i stedet er joan osbourne

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-04-05 13:08

jeg arbejder på sagen vender tilbage senere

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 13:32

Nå, jeg kan altså ikke finde "What if god was one of us" med andre end Joab Osbourne. Godt nok så er der teksangivelser (lyrics) på nettet som også skulle indikere at Alanis Morisette også skulle ha' lavet samme nummer... og med 100% samme tekst. Jeg betvivler MEGET at Alanis Morisette vil nedlade sig til at "kopiere", så mon ikke der i bund og grund er tale om en misforståelse?
For det ikke skal være løw'n, så ringede jeg faktisk lige op til Rillen (tidligere anvist). De er en af de største plade/CD forhandlere/eksportørerr i DK, og 'de tvivlede også på rigtigheden + havde ALDRIG set denne udgave med Alanis Morisette... meeen havde dog hørt postulater om, at hun skulle ha' lavet den, men mente det var "løse rygter" uden at ville hænges 100% op på det.
Jeg har gennemset ALLE Alanis Morisette's CD tracks på ALLE album fra http://www.cdconnection.com/ samt på Alanis Morisette's hjemmeside http://www.alanis.com/main.html samt på andre af de sider som Google søgningen kom frem med, men ingen af dem kommer op med noget brugbart.
Jeg tror det er en "and" eller en generel misforståelse, som så er blevet strøet rundt på nettet... men er ikke 100% sikker i min sag.
Hygge... og held og lykke med at finde den - hvis den eksistere
Søren

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-04-05 13:59

Ja,jeg er enig med CLAN, det er ikke til at finde nogen steder.
Jeg fandt også på en gammel SOL-debat, at det var en udbredt misforståelse at AM skulle have sunget den sang, men om det er 100% rigtigt, er så spørgsmålet.

Men umiddelbart kunne jeg godt forestille mig, at det var svært at høre forskel på de to.

mvh dova

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 14:04

Alanis har en meget speciel stemme, så tror nu godt at jeg ville kunne kende hendes stemme, HVIS hun vel og mærket har indsunget denne sang. Jeg lader spørgsmålet stå, det kan jo være, at der er nogen som kender til det eller ej.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-04-05 14:13

http://www.alanis-morissette.com/Discography/

Her kan du i hvert fald se en liste over de CDer hun har udgivet frem til 2002, og hvad sangene hedder på alle CDerne, og der er den ikke imellem.

mvh dova

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 30-04-05 14:39

Kunne det tænkes, at hun (Alanis) havde skrevet sangen, men det er Joan Osbourne, der synger den. Måske er det derfor, der er en "misforståelse" på nettet... Er der nogen, der har Joan Osbourne's album, der kan se, om det måske er tilfældet?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 30-04-05 14:40

Alanis Morrisette har ikke indspillet "what if god was one of us". Det har Sheryl Crow derimod

Vh fluffy

Kommentar
Fra : triade

Dato : 30-04-05 14:45

Det tror jeg heller ikke hun har. Sheryl Crow synger den dårligt med dårlig komposition til og ringe lyd.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 14:46

Nebis, nej, det er Joan som har skrevet den, jeg har fundet en side, hvor der står, at det er Joan som har skrevet sangen.

Fluffyclaus, ja jeg fandt den også med Sheryl, men igen så lyder det VILDT meget som Joan Osbourne..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 14:59

Citat
One Of Us (5:21)
(Eric Bazilian)
Lyrics & Tab
Eric Bazilian: guitar, electric piano, background vocals
Mark Egan: bass
Rob Hyman: drums, mellotron, background vocals
Kilde: http://users.aol.com/drldeboer2/htm/reg.htm
Music & Lyrics by Eric Bazilian

http://users.aol.com/drldeboer2/htm/relish.htm

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-05 15:05

ogggg om Eric Bazilian tidligere medlem af The Hooters
http://www.ericbazilian.com/
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Eric+Bazilian&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Citat
Eric has become recognized internationally as a gifted songwriter, musician, arranger and producer. Eric wore all those hats while involved with Joan Osborne’s debut project. "Relish" was nominated for 6 Grammy Awards in 1996 including Song Of The Year for the #3 Billboard smash hit "One Of Us" which Eric is proud to have single handedly written

Så alt i alt tror jeg godt I kan glemme alt om Alanis Morisette i denne forbindelse

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 30-04-05 15:08

Jeg tror heller ikke Alanis nedværdiger sig til at synge andres sange..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-05 15:49

Jeg har lige downloadet Alanis version af " What if God Was one of Us",

og det er godt nok hende der synger, men jeg har ikke albummet den er på.

Hilsen Keldd, og jeg downloadede den på Lime Wire.

Kommentar
Fra : Avast

Dato : 30-04-05 15:51

Nådada.. der kan man bare se

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-05 16:03

Nu har jeg hørt den et par gange, først i hovedtelefonerne og bagefter på

megaanlægget, det er en rigtig ørehænger.

CLAN: Kom med nogen af dine brevduer, så skal jeg sende den til dig.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-05 16:12
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-05 16:13

og alanis moriset har aldrig sunget det!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 16:17

Kelld...hentet på citrontråd

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 16:21

Kelld... jeg kan også P2P uploade en molodi med navnet Karus & Baktus men når den afspilles så er det Storkespringvandet med Cæsar http://www.sfballerup.dk/storke.htm

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-05 16:24

tedd:
Jo hun har, kig ind på LimeWire, der er 6 link til hende med

"What if God was one of us" foruden Sherly Crow og Joan Osborne samt nogen andre.

Og nu bliver CLAN og tedd meldt til kandu teamet, fordi de ikke vil indrømme det.

Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-05 16:25

jaja Porno med Britney Spear!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-05 16:27

CLAN:
Jeg mener jeg kan høre det er hende, og tedd , luk op for Skype, så sender jeg den til dig.

Hilsen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 16:29

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-05 16:34

I to, har hørt for meget Kim Larsen.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 16:39

Slå et STORT søm i kisten og spørg på http://www.alanis.com/curiosity.html
Direkte: curiosities@alanis.com <curiosities@alanis.com>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 16:42

[hør] Kim kan man aldrig høre for meget af

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 16:44

Keldd... hvordan går det med din CD samligg af Poul Dissing?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-05 16:44

CLAN:
Nej ikke hvis man kan holde ud at høre på to akkorder,

i 3 min.
Keldd

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 17:04

Keldd, har du msn messenger ? Vil du overføre den til mig, på erderpost@kvalme.dk

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-05 17:10

pipzi, er det din mail den der? Så sender jeg den der!
Lad mig lige høre . Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 17:50

Tak for svaret CLAN.

Ja Keldd havde heller ikke den rigtige, så jeg opgiver og lukker spørgsmålet for her.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 18:32

Jamen velbekomme, selv om der ikke kom 100% klare beviser på bordet - andet end forfatteren (Eric Bazilian), men som sagt... så tror jeg det hele beror på en misforståelse, som så er spredt ud på nettet.
Hygge... og fortsat go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 18:34

som afslutning... så kan vi jo lige bringe teksten i sin helhed

Citat
If God had a name what would it be?
And would you call it to his face?
If you were faced with him in all his glory
what would you ask if you had just one question?

Yeah, Yeah, God is great
Yeah, Yeah, God is good
Yeah Yeah yeah yeah yeah

What if God was one of us?
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home

If God had a face
What would it look like?
And would you want to see
If seeing meant that you would have to believe
In things like heaven and Jesus and the saints
and all the Prophets

Yeah Yeah God is great
Yeah Yeah God is good
Yeah Yeah yeah yeah yeah

What if God was one of us?
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home
Just trying to make his way home
Back up to Heaven all alone
Nobody callin' on the phone
cept for the Pope maybe in Rome

Yeah Yeah God is great
Yeah Yeah God is good
Yeah Yeah yeah yeah

What if God was one of us?
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home
Like a holly Rolling Stone
Back up to Heaven all alone
Just trying to make his way home
Nobody callin' on the phone
'cept for the Pope maybe in Rome

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-05 21:49

Eric Bazilian er een af Prince's mange synonymer! Selve nummeret findes osse på en af hans "uofficielle" live LP'er! Jeg har hørt det hos en Princefanatiker!!