/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Haster - Hjælp Milles pote er dobbelt st~
Fra : morpige
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 30-04-05 06:42

Mille fik opereret sin sporknude (Syet) for 2 uger siden. Første uge hev hun forbindingen af 5 gange. Dyrlægen ville ikke fjerne stingene, men gav ny forbinding på. Den sad i 3 dage. Igår hev hun den af. Vi gav hende en ny forbinding.
I to uger har hun fået pensilin(Får stadig)
Min forbinding var lidt stram. Nu her til morgen er Poten hævet til dobbelt størrelse. (Vi ved at der ikke er tale om insektstik eller lignende)
Kan det skyldes for stram forbinding? eller infektion? Skal vi tage hende til vagtdyrelægen med det samme?
Tak for hjælpen.
Pernille

Accepteret svar
Fra : Spirillen

Modtaget 110 point
Dato : 30-04-05 06:44

Ja det vil jeg da nok mene du skal, det kan jo nemt være tegn på infektion.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 30-04-05 06:52

hej
jeg tror det er stafilostokker
har selv har haft en hund hvor dens poter var ok når jeg tog på arbejde om morgen
når jeg kom hjem kunne de være dobelte så store
så afsted til dyrelægen

Godkendelse af svar
Fra : morpige

Dato : 30-04-05 07:07

Tak for svaret Spirillen.

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 30-04-05 07:09

Nå man kan åbenbart kun acceptere 1 svar. Forsøgte ellers at acceptere begge.

Mange tak for jeres svar.

Dyrlægen har jeg ringet til nu. Hun sagde: Det kan være vand i poten, da poten er varm. Giv Mille en kodimagnyl, og masser og bevæg hendes pote. Hvis det ikke går væk inden et par timer, så ring igen, så kigger jeg på det.
Knus,
Pernille

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-04-05 07:09

Da hun allerede er under behandling, synes jeg du skal snakke med din dyrlæge om det.

Hvordan har hun det ellers. Det er ganske sikkert en infektion, men hun får jo allerede penicilin. Hun kan evt. få en anden type, mere bredspektret. Det må kunne gøres med en telefonkonsultation og en recept på et andet produkt.

Tag evt. hendes temperatur for at se om hun er ok.

Hvis det stadig er et åbent sår vil du også kunne bade det i sæbespånervand.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-04-05 07:11

En varm pote er betændelse, ikke vand !!! Er det din egen dyrlæge du har talt med.

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 30-04-05 08:08

Det er vagtdyrelægen jeg har talt med. Og nu har vi gjort som hun sagde, og poten hr nu efter 2 timer endelig næsten fået sin normale størrelse igen. Det var måske fordi forbindingen var for stram.

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 30-04-05 08:11

Men det lyder jo godt så, så kan der komme ro på igen :)

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 30-04-05 08:26

Ja heldigvis:) Man kommer jo helt op og køre når den "bitte" har det skidt..... Og samtid skulle jeg ned og have tilrettet brudekjole, og i sidste øjeblik, så den kunne heller ikke aflyses, og ja... der var stress på. Men nu vil Mille gerne lege, og min kommende mand, tager sig af hende, så nu drøner jeg afsted

Mange tak for alle de gode råd, det var lige hvad jeg havde brug for.

Knus,
Pernille

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-04-05 09:42

Det var godt det ikke var andet. Underligt nok sker den slag altid i week-end'erne.

med det kommende bryllup.

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 30-04-05 13:47

Takker

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-04-05 16:34

Det var dog en glimrende og fornuftig dyrlæge, du rendte ind i der..! Som du selv havde en anelse om, så var forbindingen lige stram nok. Så ophobes der væske i poten.

Tit kan man få løst problemerne over telefonen så man slipper for dyre og tidskrævende konsultationer. Og I kunne jo komme meget hurtigere i gang med behandlingen fordi I ikke først skulle have kikket på poten.

Tillykke med, at problemet blev løst så hurtigt og fint. Og selvfølgelig TILLYKKE med det forestående bryllup!

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 30-04-05 18:03

Mange tak Birgitta

Det synes vi også der er dejligt - Og Milles pote er nu helt normal igen