/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
mekanikker eller sådan
Fra : hannibals
Vist : 786 gange
200 point
Dato : 29-04-05 17:09

Hjælp jeg kan ikke få min knallert til at starte, der er ny top og karburator,tænding iorden, Jeg har givet op. Er der en mekanikker i bagsværd eller omegen der vil hjælpe mod honorar, så den kommer ud at kører, det er en envalideknallert med puch motor, og Jeg har ikke mulighed for at flytte den, så den skal repareres på stedet Hilsen Hannibal

hannibals@wanadoo.dk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-05 17:35

Ellers må du sige til hvis det er helt umuligt så har jeg en Trilet (invalideknallert) der virker til salg
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-04-05 22:34

Ø hvis du ikke er invalid, så må du da ikke køre på en sådan.
Invalideknallert (trehjulet knallert, der er indrettet til befordring af invalideret fører alene), jf. Detailforskrifter for køretøjer, afsnit 1.03.042.
Hvis du har fået den bevilliget som et udlån, skal kommunen da lave den i stand.
VH Palle Hansen
PS: Alle beviligede hjælpemidler, skal tilbageleveres når der ikke er brug for dem længere.

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 30-04-05 15:28

Hej palle
hvem ville gide kører på en invalideknallert hvis ikke !!!!!!!!!!!!!!!
den er købt privat og er ikke fra kommunen,jeg har en bilsag liggende på 20 mdr og kan ikke få bevilget et køretøj imens. Men ellers tak for dit svar, Hannibal

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 30-04-05 15:30

Hej sune
Til hvilken pris og hvor gammel er den, km,farve,motortype mail til mig Hannibal

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-04-05 18:16

En puchmotor er noget af det mest enkle at arbejde på, er der ordentlig gnist, og kan du selv lave noget, så kan vi jo guide dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 01-05-05 15:24

Hej Palle
Der er gnist men den suger ikke benzin op til toppen,tændrør tørt,men den smider benzin ud ved tændingen, selv efter ny simmerring, skal hele motoren pakkes om ? Hvor kan den ellers være utæt ? motoren hedder ZA 50 Hannibal

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-05 16:28

Grunden til den smider benzin ud er utætte simmerringe, der sidder en på hver side af krumtapakselen, lige udenfor hovedlejerne. De kan skiftes udefra, ved feks. i tændingssiden, at aftrække svinghjulet, og skrue hele pladen med elsystemet af, så kan man med en skruetrækker vippe den gl. simmerring af, og forsiktig trykke/banke en ny i.
Jeg plejer at bruge noget der kun trykker på den yderste hårde kant, når jeg banker simmerringe i. Det kan være en tændrørsnøgle, top fra topnøglesæt, eller bare et stykke træ, der bankes på, så simmerringen lirkes så lige ind som muligt.
Hvis du har skiftet den, og den stadig smider benzin ud der, er det ikke gjort ordentlig, eller den vender forkert. Man skal kunne se den lige side med skriften udefra.
Når simmerringene skiftes, så bør man også skifte lejer, da det tit er dem der med deres slør er med til at ødelægge simmerringene, men det er jo et størrer projekt.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=458954621&n=282536634&pn=282536665

http://www.papkassen.dk/BuyAndSell/show.asp?adid=87057
Er du sikker på at det ikke er en forstoppelse i karburator, eller en forkert samling af tændingen, så gnisten slåes på forkert tidspunkt. Magnetsvinghjulet skal spændes hårdt, da den ellers drejer og klipper noten.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hannibals

Dato : 07-05-05 16:02

Tak for svaret pallebhansen.
det var en simmerrig, Jeg havde fået en forkert og sat i hos thansen, den rigtige er 17mm i indermål   og den anden var 22mm så nu går den som en drøm igen, så nu skal gamle koner og unge piger passe på igen når Jeg komme futtende

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-05-05 16:43

Det var godt, for en Puch-motor er noget af det mest stabile, hvis den bliver behandlet ordentligt.
VH Palle Hansen