/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MPEG til mp3
Fra : Nik_
Vist : 381 gange
250 point
Dato : 29-04-05 15:34

Jeg har nogle små MPEG klip og så ville jeg gerne have lyden fra dem som mp3. Kan jeg og hvordan gør jeg det nemmest, uden at installere en hel masse små programmer som altid ender med at ødelægge mere end de gavner?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 29-04-05 15:49

Programmet CDexe er godt. Det er gratis, så bare søg efter det på google, så skulle den være hjemme!

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 29-04-05 19:40

evt. nogen som har erfaring med det som kan guide mig hurtigt igennem det?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 30-04-05 12:15

Med CDexe? Det er meget enkelt.. Brug knapperne til højre, og vælg waw til mp3. Herefter find dine mpeg filer, og TADAA så er den sag klaret!

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 01-05-05 21:14

Først jeg kan ik finde et sted at downloade det.. når jeg søger kommer der alt muligt andet som ikke har noget med det at gøre :S

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 02-05-05 21:18

Her skulle der gerne være et direkte link: Højreklik på musen og vælg "gem som"

http://www.lundbye.net/downloads/cdex_150.exe

Virker det ikke, kan du bare tage det via siden selv: http://www.lundbye.net/Download.html

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 02-05-05 21:23

Takker, godt være jeg er dum men jeg kan ikke se noget til mp3?

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 02-05-05 21:26

eller hvordan jeg får mine filer derind?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-05-05 14:43

Hej Nick

Hvis alle de smarte programmer giver op, må du gribe til denne løsning:

Lav et lydtæt rum, placer en eller flere mikrofoner og en god lydoptager. Afspil lyden og optag den. Derefter skal du overføre lyden fra lydbåndet til din PC. Det giver en wav-fil. Denne kan du så via forskellige værktøjer omforme til MP3.

Ikke verdens smarteste løsning, men alligevel en løsning.

// Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-05-05 20:47
Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 06-05-05 21:54

tak for det, det virker men man skal selvfølgelig købe det for at kunne lave mere end 30sek. og så lyder det som anders and..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 01:53
Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 07-05-05 22:53

Tak det er ellers nemt, hurtigt og det kan tage alle minutterne. Eneste problem, det lyder stadig som anders and.. det går for stærkt.. Hvis bare det kunne ændres så ville det ellers være fint?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 00:18

kender ikke programmet! Men er der ikke mulighed for at sætte frame eller hastighed ned?

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 08-05-05 12:18

Jeg kan kun stille på quality og bitrate og det er lige meget hvordan jeg stiller dem..

Accepteret svar
Fra : zipped

Modtaget 250 point
Dato : 09-05-05 21:35

hey du skal bruge et konverterings program.. Jeg bruger dette http://www.download.com/dBpowerAmp-Music-Converter/3000-2140-10341187.html?tag=list :D

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 10-05-05 15:53

Tak, jeg havde selv programmet i forvejen, men fordi jeg har dummet mig skal du jo ikke snydes..