/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
skrive en variabel til en tekstfil i asp
Fra : z1terapi
Vist : 759 gange
50 point
Dato : 29-04-05 13:28

Hej
2 spørgsmål!
Er det muligt at skrive indholdet af en variabel til en tekstfil??
Jeg har kigget lidt på funktionen "write", men kan kun skrive tekst i den(så vidt jeg kan se) og ikke en variabel som jeg gerne vil.´
Min ide var at bruge det som en slags debug, så jeg kan se hvilket data der ligger i variablen som jeg "poster" fra en side til en anden side.
Er der en nemmere måde at debugge på?
mvh Thomas

Accepteret svar
Fra : Labtec

Modtaget 60 point
Dato : 29-04-05 14:58

Selvfølgelig er det det.

Et lille eksempel:

<%@ import namespace="System.IO" %>
<%@ import namespace="System.Data.SqlClient" %>
<script language="VB" runat="server">
Private Sub Page_Load(src As Object, e As EventArgs)
Dim sw As StreamWriter = new StreamWriter("C:\T1.txt")
Dim con As SqlConnection = New SqlConnection ("server=ARNEPC2;Integrated Security=SSPI;database=Test")
con.Open
Dim cmd As SqlCommand = New SqlCommand ("SELECT * FROM T1", con)
Dim rdr As SqlDataReader = cmd.ExecuteReader
While rdr.Read
Dim f1 As Integer = CType(rdr(0), Integer)
Dim f2 As String = CType(rdr(1), String)
sw.WriteLine(f1 & " " & f2)
End While
con.Close
sw.Close
End Sub
</script>

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 29-04-05 15:00

du kan også sætte pageOutput="false" ... så kan du se outputtet på

http:////trace.axd

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 29-04-05 15:01

ja der er en meget nemmere måde... du kan bruge
Trace.Write(...);

<trace
enabled="true"
requestLimit="10"
pageOutput="true"
traceMode="SortByTime"
localOnly="true"
/>

så får du et trace ud på hver side

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 29-04-05 22:31

Rart at se en der er inde i asp.net. Det ser simpelt og effektivt ud. Kan du give et godt råd til nogle gode lærebøger i .net-programmeringen. Har en ide til at løse opgaven i almindelige ASP men din løsning ser enklere ud.

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 29-04-05 22:37

"almindeligt asp"

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 29-04-05 23:18

Jeg har ikke et hak forstand på det jeg har skrevet her. Fik hjælp af en anden gut. YSntes bare det var synd der ikke var nogen svar.

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 29-04-05 23:21

Jeg har ikke et hak forstand på det jeg har skrevet her. Fik hjælp af en anden gut. Syntes bare det var synd der ikke var nogen svar.

Så hvis det ikke er rigtigt så ved jeg ikke hvordan og hvorledes..

Jeg ved ikke engang om der er forskel på asp.net og asp

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 13-06-05 14:36

Tak for svaret Labtec.
Jeg har faktisk ikke brugt det, da jeg fandt ud af at hvis jeg lavede en fejl, skrev den i fejlmeddelelsen hvad jeg manglede. Du får pointene for at være en flink gut