/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjælp til cravings
Fra : calista
Vist : 977 gange
100 point
Dato : 29-04-05 12:37

Hjælp en stakkels gravid kvinde med sære madlyster*S*

Jeg har den vildeste trang til frugtsalat med råcreme, men mangler "opskriften" da det ikke må være med friske frugter og ferske æg. (er allergiker og bundhysterisk mht salmonella)

Mit afkom og jeg takker på forhånd

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-05 12:44

Pisk pasturiseret æggeblommer sammen med sukker og vanilie og pisk fløde til en lind skum og bland delene sammen .
Kom derefter de frugter i du kan tåle og hak evt lidt chokolad e i .
mvh mcloud

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-04-05 15:07

Du kan også købe råcreme fra Karoline og så piske den en masse.. Det bliver den god og luftig af.... Du tåler ikke friske frugter... tåler du mon så dåsefrugter? Der er jo masser af muligheder - ananas, pære, fersken selv jordbær kan fås på dåse... Du kunne jo også lave dig en god Pære Belle Helene... med den piskede råcreme til - eller den version Mcloud skriver... Yum yum

Vaxen

Kommentar
Fra : calista

Dato : 29-04-05 15:30

Jeps, vaxen. Frugter på dåse er ingen problemer, for de har været en tur oppe og koge. på den måde er allergenerne slået i stykker.

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 08-05-05 16:00

Tak for svaret mcloud.
Du skulle vel aldrig ligge inde med en opskrift på kaviarrand m. rød dressing?
Mener det er en gammel opskrift fra en af de første Karoline Bøger. Min salige mormor lavede den, dog uden at fortælle opskriften videre, og jeg kan bare ikke finde opskriften nogle steder!!

Mener der var creme fraiche- flødeskum, husblas men hvad mere??

På forhånd tak

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 08-05-05 17:11

Hej Calista
Tak for tilliden,desværre har jeg ikke kunnet finde opskriften du søger med kaviar,har ellers en komplet samling fra Karoline ,jeg har en lille hjemmeside med madopskrifter som du evt. kunne finde spændende

www.lechef.dk

mvh mcloud