/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netkort vil ikke fungere
Fra : zxcvbnm1
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 28-04-05 19:28

Jeg har installeret et FAST 200 netkort fra CNet på min svigerfars pc i forbindelse med hans overgang fra modem til antenneforbindelse.
Han kører Windows ME. Når jeg starter IE får jeg en fejlmeddelelse (siden kan ikke findes), og det virker som om der ikke sker noget overhovedet. Der er tilsluttet nyt modem, men det gamle 56K sidder stadig i maskinen.
Når jeg kigger på enhedshåndteringen ser der ud til at være en fejl på det nye netkort (der er en gul markering og en tekst der siger noget i retning af dette" The NDIS.VXD, NTKERN.VXD device loaders for this device could not load the device driver". Når jeg vælger at opdatere driveren får jeg at vide, at systemet har den nyeste driver, og så er jeg jo lige vidt. Der var diskette med, hvor (går jeg da ud fra) de nyeste drivere er på.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 19:43

Nyeste driver er også en "ukendt" driver - så stol ikke altid på det.
Når du har indstalleret dit netkort - så skal du lige fortælle din internet forbindelse at du tilgår internettet via LAN (lokalnettet)
I Internet Explorer > funktioner > internetindstillinger > fanen forbindelser > tryk indstil > og her vælger du via LAN > (nej til opret mailkonto) > følg vejledningen...........

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 28-04-05 19:53

Til emesen: Jeg har forsøgt at fortælle den, at der skal skabes forbindelse via LAN men den vil tilsyneladende ikke slippe den gamle modemforbindelse. Skulle jeg evt. "flå" det gamle modem ud og fjerne opsætningen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 19:57

Altså hvis det er et indstikskort/modem................ud
Men fjern driverne først
og tag lige netkortet ud ud og start en gang og sluk igen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-05 19:58

Altså hvis det er et indstikskort/modem................ud
Men fjern driverne først
og tag lige netkortet ud ud og start en gang og sluk igen.
sæt så netkortet i og lad den finde driveren på disketten.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-04-05 20:02

og - hvis der sidder et opkaldskort - du finder det i enhedshåndteringen - så slet

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 28-04-05 20:13

Jeg vender tilbage, når jeg har forsøgt (sidder pt på anden PC et par km væk)...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 20:15

OK - vi venter spændt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-04-05 21:02

Det skal kunne lade sig gøre, at have både analog modem og forbindelse via netkort.
InternetExplorwr - Funktioner - Internetindstillinger - fanebladet Forbindelser - marker Ring aldrig til en forbindelse (- man kan godt anvende Ring op når der ikke findes en netværksforbindelse, men den kan drille).
Noget tyder på, at driveren ikke er installeret rigtigt så prøv at afmontere netkortet - genstart - luk ned, monter kortet igen - genstart og så skulle den gerne selv bede om en driver og så er det med at have cd-rom'en klar med driveren. Vær opmærksom på, at der kan være flere drivere på cd-rom'en og at kortet ikke nødvendigvis selv kan finde den rigtige.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-04-05 21:09
Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 28-04-05 22:31

Tak for svaret emesen. Nu kører det fint det hele. Jeg fandt blandt andet ud af, at der blev hentet en forkert driver fra installationsdisketten, når der skulle installeres drivere.

..også tak til Jer andre. Der blev heldigvis ikke brug for at hente yderligere hjælp på diverse websites.