/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
skrivebeskyttet USB!!!
Fra : sonjajensen
Vist : 7669 gange
50 point
Dato : 28-04-05 17:39

HJÆLP!!

Er ved at lave eksamensopgave og kan ikke gemme eller slette på min USB stick, da min pc nu skriver, den er skrivebeskyttet! Jeg har ikke gjort andet end at gemme som sædvanligt.. så hvorfor er den nu pludselig skrivebeskyttet!!

Så HJÆÆLP!! Jeg kan ikke komme videre med min opgave.. hvordan sletter jeg skrivebeskyttelsen på min USB-stick?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-05 17:54

Der sidder en lille skydeknap som beskytter mod sletning osv.
Plejer at være et hængelås-symbol ved kanppen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-05 17:56

Undskyld, - knappen.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-04-05 18:38

Hvis du med USB stick, mener Memory stick eller -nøgle, hvor der er MB-hukommelse i, så brug den lille skydeknap (normalt på siden af denne) med en vist "hængelås der er åben". Modsat skydeknappen, er der en "hængelås, der er lukket". Så længe hægelåsens skydeknap står på "lukket", kan du intet overføre eller slette. (Nogle gange er denne skydeknap meget lille, så man skal bruge et lille redskab (f.eks. klips eller lign.) for at skubbe skydeknappen.
Good luck med din opgave.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 28-04-05 18:39

Følgende svar fik jeg på et tidligere tidpunkt her på kandu
- måske det kan hjælpe dig!

Når du sætter fugl i USB stikket fremkommer der en lille fyr nede ved uret.
h-klik på denne computer>administrer>diskhåndtering>
der vil nu stå:
disk 1
128mb
online
H-klik i dette kvadratiske område>prøv at vælge opgrader til dynamisk disk
Det SKAL være din 128mb memorybird du h-klikker på
måske hjælper det

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 28-04-05 18:59

Tusind tak for hjælpen, allesammen! Ja, så dum kan man være, når man ikke er teknisk snild Så kan jeg arbejde videre!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 19:31

sonjajensen - husk lige at acceptere en af dine hjælpere,
så alle ved at spørgsmålet er besvaret.

Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 28-04-05 21:01

Tusind tak for hjælpen, Teil! Du havde fuldstændig ret.. Nu kan jeg lave videre på min opgave!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-05 21:36

Velbekomme og god arbejdslyst.