/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Medion 17" LCD skærm
Fra : Dumbo2
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 27-04-05 13:51

Da jeg står og vil købe en fladskærm, men har ikke det store forstand på dette. Vil jeg høre om der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg er ved at købe en Medion 17" LCD Skærm, opdateringshastighed 10ms, opløsning 1280x1024 (TCO 03), kontrast 500:1, indbyggede højtalere. Er der nogen som kan fortælle mig om denne er Ok eller om jeg skal finde noget andet. På forhånd Tak.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-04-05 14:07

Hvis det er den der lige har være solgt i Aldi for et par uger siden så er den helt ok.
10ms er fint - også til hurtige spil.
Hvis du køber den privat, så sørg for at checke om der er nogen døde eller lysende pixels. Du kan se de døde pixels på en helt hvid skærm, og de lysende på en sort skærm. De lysende er naturligvis dem der irriterer mest, og de bør ikke forekomme.
Hvis du køber i en butik, så hør om du kan levere den tilbage hvis der er for mange pixelfejl.

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 27-04-05 14:08
Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 27-04-05 14:12

Til Harlekin. De sælger den ligenu i Tdc butikkerne til 1499,- Så den vil jo være hel ny. Hilsen Dumbo2

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 110 point
Dato : 27-04-05 14:19

Den kan du godt prøve så. Den kan jo leveres tilbage hvis der er fejl i den.
De ting du skal kigge efter:
Lyse pixelfejl.
Døde pixels.
For lys i kanten i forhold til midten af skærmen.

Her er et link til nogen der diskuterer skærmens 19" 'storebror' hvis det har interesse..: http://www.hardware-test.dk/oc/forum.asp?mode=traade&id=173131&EmneID=21

Godkendelse af svar
Fra : Dumbo2

Dato : 27-04-05 14:25

Tak for svaret Harlekin.