/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Instalation af Brother DCP-110C printer
Fra : panserkran
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 26-04-05 23:54

Efter gentagende forsøg med instalering af min nye multiprinter "Brother DCP-110C" kan jeg ikke komme på flere løsninger. Har forsøgt at afinstallere og indstallere flere gange uden held. Den kan printe dokumenter ud men ikke scanne som den skal. Hvergang jeg jeg forsøger at scanne skriver den at der ikke er kontakt med printer/scanner og det må der jo være da jeg kan både printe og se enheden under enhedhåndtering. Er der nogle som har et tips ?

Mvh PP

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-04-05 00:32

Ja. Når du lige har købt den, har du også såvel en forhandler, et garantibevis som en mail-adresse hvor du kan søge hjælp.
Mange (specielt mænd) siger at kun tøsedrenge læser brugsanvisninger. Hvis det ikke er DET, så kontakt først forhandleren. Det er hans ansvar at hjælpe dig.
Kort sagt: Brug de muligheder du har som kunde.
Som du beskriver det, er det Scanneren der ikke fungerer. Har du gjort som der står i installationsvejledning, skal den også virke. Gør den ikke det, skal du straks klage til leverandøren.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-04-05 07:38

Jeg kender ikke lige den printer. - Men visse printere med scanner, er opbygget så man skal skifte printerhovedet ud med et scannerhoved.
Hvis det er en sådan, så er der noget du har glemt. - Men hvis printer og scanner er to selvstændige enheder i samme kasse, så må du som "panserkran" tage det seje træk, og læse brugsforvirringen, og evt. kontakte leverandøren, som arne forslår!

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-05 10:55

Hmm, jeg har lige installeret samme printer - uden problemer. Dermed kan vi udelukke severino's problemstilling. Jeg går ud fra, at du har installeret den nødvendige software, samt at printeren er tændt. Spørgsmålet er hvordan du scanner, jeg bruger det lille kontrolcenter-icon i proceslinien.

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 27-04-05 22:05

Jeg har forsøgt mange muligheder. den kan print,hente billeder fra kamerakort og tage kopier så der er forbindelse men hvergang jeg forsøger at scanne i det program som fulgte med skriver den at der ikke er forbindelse til TWAIN-enheden.
Så jeg ved ikke lige hvad der skal til. Bruger XP med SP2 hvis det hjælper ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-04-05 10:10

Har du installeret dette TWAIN program???

Godkendelse af svar
Fra : panserkran

Dato : 28-04-05 16:46

Tak for svaret hansen9.

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 28-04-05 16:49

Spørgsmål til "serverino" Hvilken TWAIN-program ????

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 01-05-05 09:39

Nu er problemet blevet løst, den kan scanne. Det lykkes tilsidst at finde et svar inde på Brothers hjemme side da der var flere som havde haft samme problem. Hvis man har XP med SP2 og office 2003 skal man hente en Patch fil som så skal installeres og derefter genstarte og så scanner dyret sku. Man kan finde vejledningen på dette link:
http://global.solutions.brother.com/Library/en_us/faq/faq000637_000/index.html