/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor kan jeg købe ny VW Passat med rabat~
Fra : svendsvend
Vist : 2159 gange
289 point
Dato : 26-04-05 19:59

Hej

Vi overvejer at købe en VW Passat 1,9 TDI årgang 2006, den nye model der lige er komet på markedet.
Er der nogen, som kender en dansk VW forhandler der er til at handle med ? Og opnå en rabat på f.eks. 20.000 kr. eller mere? Forhandleren skal ikke tage noget i bytte. Oplys gerne forhandlerens tlf. eller website.

Mvh. Svend

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-05 20:06

Nej, det tror jeg ikke
Forhandlerne tjener ikke meget på at sælge nye biler.
Men måske skulle du i stedet overveje noget i denne retning:

http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/2004/december/22_bil_udland.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 26-04-05 20:16

FDM havde for nogen tid siden en artikel om rabat på nye biler. Rabatten var 20 - 35.000 på nye biler til 200 - 350.000 hos danske forhandlere.
Landskatteretten har i øvrigt underkendt Told & Skat's praksis, således at minimumsfortjenesten på 9% kan deles mellem importøren og forhandleren. Dvs. hvis de giver mere en 9% rabat på prisen før afgift skal de selv betale forskellen. Og så lidt tjener de faktisk ikke. Jeg har hørt om 10.000 til forhandleren, så hvis han giver 3000 kr. rabat på prisen inden afgift sparer jeg 10.000 i alt.
Og der må da være nogen derude, som kender en forhandler der sælger mange VW med lidt mindre fortjeneste end hans kolleger, der ikke sælger så mange (og så til gengæld skal tjene mere pr. bil)

Mvh. Svend

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 299 point
Dato : 26-04-05 20:31

Jeg kender desværre ikke en specifik forhandler mht. den nye VW Passat, men der er flere og flere forhandlere der er gået over til at give flåderabat hvis bare du kan sætte et virksomhedsstempel (behøver ikke at være din egen virksomhed - de bruger ikke stemplet til noget - en ren formalitet).

Vi har selv gjort det et par gange, og sparet mindst 10 t.kr. Så ring til et par forhandlere og forhør om de giver flåderabat.

Evt. kan du jo selv hente bilen til DK, det er ikke så svært. (Har også prøvet dette med succes)

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 27-04-05 07:21

Hej!
Hvad med at finde en som skal sælge sin bil i ren handel. Det skal være en nyere, regulær bil, som forhandleren gerne vil have.
Hvis I laver en aftale indbyrdes og den pågældende bil dernæst gives i bytte for den nye Passat, kan I dele fortjenesten ved at der opnås en merpris i forhold til salg af bilen til en forhandler.
Dette kan udmærket kombineres med at forhandleren giver rabat, idet man først aftaler prisen og dernæst reducerer de officielle priser både for den nye og for byttebilen og herved opnår afgiftsnedsættelsen.
Så scorer du fordelen 2 gange og det er jo altid godt.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-04-05 10:16

Det var et super link du kom med dova.
Jeg var ikke klar over at der var så meget at spare på den fidus. Det er da lige før man kan tjene på at sælge bilen med det samme man får den hjem fra Polen..

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-04-05 10:57

Haha... det er sørme flot. Carsten_Poulsen har kopieret dovas link http://www.kandu.dk/dk/tip/11224 til bilkøb i udlandet og lavet det til et tip.. ingen respekt til ham..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-05 11:41

Harlekin [hør] jeg har selv fundet det link et andet sted her på Kandu, så jeg ka' ikke rigtigt prale af det er et jeg har fundet

mvh dova

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-04-05 11:50

Så meget mindre grund til at lave et nyt tip ud af det..

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 27-04-05 23:23

Nu har jeg foreløbigt spurgt min lokale forhandler, der uden at blinke passerede 27000 i rabat.
Kan det gøres bedre andre steder?

Mvh. Svend

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 01:13

Nej, det lyder da helt i orden.

mvh dova

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 28-04-05 17:11

Men stadig ingen, der kender en bedre rabat ?

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 28-04-05 17:38

Hej Svendsvend!

Hvis du kender en flåde ejer, så kan du måske overtale ham/hende til at lade dig købe en bil igennem hans/hendes firma.

Jeg ved ikke om det er på den ene eller anden side af loven.

Tri

Godkendelse af svar
Fra : svendsvend

Dato : 29-04-05 19:31

Tak for svaret ampere. Min lokale forhandler har valgt at give flåderabat, derfor en pæn rabat.

Mvh. Svend