/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.rar
Fra : TheOsirisDK
Vist : 286 gange
15 point
Dato : 26-04-05 15:45

En ven af min har brandt en fil til mig. Den var i 2 dele men da de begge var for store komprimerede og spiltede han sådan så jeg har 2 på 700 mb og 2 på 30... (det var de sidste 30 der ikke var plads til)
Se, jeg ved ikke hvordan han har gjordt, men jeg kunne forestille mig han har brugt en filesplitter til at splitte .rar filen - altså ikke den rent faktiske fil.
mit problem: hvis jeg prøver at udpakke direkte fra cd'erne stopper de store (dem på 700) ved 90%, og alt fryser.
HVis jeg prøver at kopier dem stopper kompieringen ved 10 sek tilbage! Og jeg kan ikke udpakke dem på 30 fordi de siger de mangler den fil der ligger inde i dem på 700...!
HELP!

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 26-04-05 20:36

Prøv at flydte filerne fra dine brændte CDer til din harddisk (samme folder) og så pak ud.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 27-04-05 14:16

but thats just it! vis jeg prøver at flytte de store filer på 700 fortæller den mig at der er en enheds fejl ved cirka 10 sek tilbage....!

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 27-04-05 21:45

Ok det er noget skidt :(
Jeg tror du må bede din ven om at pakke i nogle mindre filer der ikke går lige til grænsen af hvad en CD kan tage.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-04-05 14:32

tror du det er det der er galt? en 700 mb cd ikke kan tage en 700 mb fil? huh... skod!

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 29-04-05 14:27

hmmm... min pops siger at alle disk's har en FAT liggende, og som faktisk fylder en lille smule i sig selv.
Hvis FAT har erstattet et par mb, men regner med at hele filen er der så er det jo klart at den ik kan finde ud af det...
gad dog godt vide helt præcis hvad sådan en FAT fylder - hvis altså det er den...?