/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs router og webspeed (tdc)
Fra : sirpoul
Vist : 524 gange
200 point
Dato : 26-04-05 15:33

Hej søger lige lidt hjælp

Jeg vil gerne have et trådløst netværk herhjemme.
Jeg har bærbar med trødlåst netkort og får internet over kabel tv (TDC Webspeed)

Jeg mangler vel så en trådløsrouter, skal den kunne noget specielt i forhold til min internet forbindelse? Som udgangspunkt skal jeg kun have en computer koblet på, men vil da gerne have mulighed for flere..

Har kigget på denne her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44898
Ville den være ok?

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 26-04-05 15:38

Den trådløse router du har kigget på kan sagtens bruges.

Jeg kører selv med TDC webspeed, over en linksys router, og det fungerer rigtig godt.

Det trådløse netværk til min bærbare over det intergrerede trådløse netkort, fungere også rigtig godt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-04-05 16:59

Når nu du skal ud og købe et trådløst netværk, var det så ikke noget og så vælge en nyere og hurtigere model

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137775

Den køre også bare helt ok.

TDC webspeed døjer nemlig med deres egen 11 mbps, og jeg fik den byttet til en ny og hurtigere. Jeg har en kammerat som kører på netværk hos TDC og han fortalte mig om problemerne med deres 11 mbps routere, men det viste de ikke noget om i butikken.

fijala

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 26-04-05 19:25
Kommentar
Fra : otto65

Dato : 26-04-05 20:23

>>Fijala<< Hvilken problemer har TDC med deres 11 mbps ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-04-05 21:43

Det er en hardware fejl, og de kunne ikke selv få lortet til at virke da de afprøvede den i butikken mens jeg så på, men de byttede lige over til den nye 54 mbps efter jeg havde brokket mig over at skidtet ikke duede og at de ikke kunne sælge sådant noget skrammel.

Kommentar
Fra : otto65

Dato : 27-04-05 06:22

Okay har selv en NETGEAR MR814v3 802.11b Cable/DSL Wireless Router 11 mbps og den virker perfekt, er måske lidt bitter over jeg ikke købte den hurtige 54 mbps, de havde den ikke hjemme og ville ikke vente, men min 11 mbps virker d.d. uden problemer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-04-05 17:23

Det er nok heller ikke alle routerne der fejler noget, ellers ville de vel heller ikke stadig være i handelen.
men heldigt for dig

fijala