/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerne klistermærke fra nye lavenergivin~
Fra : renekoch
Vist : 10816 gange
50 point
Dato : 25-04-05 10:31

Vi har fået sat nye vinduer i huset. På alle vinduer sad et klistermærke fra fabrikanten, som vi selvfølgelig har pillet af. Men det har givet et mærke på ruden. Hvad gør man for at få dette mærke væk?

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 25-04-05 10:34

Prøv med terpentin på en tør klud...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-05 10:35

Rense-benzin, det fjerner mærkerne.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-05 10:56

Nafta er særdeles effektiv til fjernelse af klistermærker!

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 25-04-05 15:05

Prøv med ganske almindelig madolie, inden du begynder med de skrappere midler.
Mvh Else

Kommentar
Fra : hans1125

Dato : 25-04-05 15:53

jeg er vinduspoler jeg bruger en skraber det vil sige et beberblad til at tage det værste med , og så derefter rense bezin på en klud .bagefter afvask ruderne nomalt. ps,bruger du madolie kan du blive ved med at afvaske ruderne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-05 16:03

opvaskemiddel - smør ind - fjern forsigtigt

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-04-05 17:36

Alle er næsten inde på det rigtige, men her er det, der bare virker hver gang, og er også nævnt før, her på kandu.
50% husholdningssprit + 50% terpentin, det fjerner stort set alle slags "klister".

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-05 17:41

UPS UPS
Det er 50% husholdningssprit + 50 % renset benzin.
Sorry, jeg huskede forkert og havde trykket ok, inden jeg nåede at tænke mig om!!!

MVH

Kommentar
Fra : renekoch

Dato : 25-04-05 20:48

Tusind tak til alle. Jeg vil straks gå igang.

Godkendelse af svar
Fra : renekoch

Dato : 25-04-05 20:49

Tak for svaret viskinge.