/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
sikre mod restgæld.
Fra : lillegubbi
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 25-04-05 08:43

Jeg er lidt i tvivl om hvad der er bedst med hensyn til min forskudsopgørelse.

Jeg har fået nyt arbejde om har nu ikke mit kørselsfradrag til, at sikre mig at jeg ikke skal betale restgæld. Hvad kan jeg så evt. gøre for at sikre mig, at jeg vil have stor chance for at jeg ikke for en stor restgæld?
Kan jeg gøre noget ved den lønindkomst der står på forskudsopgørelsen? Evt. være sikker på at den er for stor.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 60 point
Dato : 25-04-05 09:32

Du kan gå ned til kommunen hvor du bor og få tallene rettet med det. Efter 5-10minutter får du et nyt skattekort med hjem. Du skal selvfølgelig selv komme med de nye tal for løn, diverse fradrag m.m.

Med venlig hilsen
hawaii

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 25-04-05 09:43

Det kan også gøres online på din kommunes hjemmeside.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-04-05 10:18

http://www.tastselv.toldskat.dk/ kan også benyttes.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-04-05 12:36

Det nytter jo ikke at sætte lønindkomsten højere end den virkelig er! Man trækker jo måned for måned med en fast % af den virkelig indtjente løn. Det eneste du kan manipulere med er fradragene. Når du sætter dem lidt mindre end de virkelig er, så sikrer du dig mod at skulle betale mere, ved årsopgørelsen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-05 12:46

Du skal gå ind og ændre forskudsopgørelsen i rubrik 51: Befordringsfradrag.
Der kan du enten vælge at du på forhånd retter til nyt skønnet beløb, eller helt sletter befordringsfradraget og så venter med at skrive det nye fradrag på, indtil næste års selvangivelse.

mvh dova

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 25-04-05 19:04

Det bedste er at få ændret forskudsregistreringen.

Det letteste er at foretage et skøn, og så bede sin arbejdsgiver om at trække skat med en højere procent end der står på skattekortet. Denne løsning kræver dog at du er rimeligt inde i skatteberegningerne.

Så jeg siger også at du skal have ændret forskudsregistreringen. Som flere har nævnt, så kan du selv klare det på www.toldskat.dk, men hvis du er lidt usikker på tallene, så kan du få en smule hjælp hvis du henvender dig på det lokale skattekontor.

Venlig hilsen
Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Godkendelse af svar
Fra : lillegubbi

Dato : 13-05-05 12:47

Tak for svaret hawaii7.