/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Maler Kobberup??
Fra : Grillemuzen
Vist : 11277 gange
200 point
Dato : 24-04-05 22:31

Da min mormor desværre døde her for kort tid siden, faldt vi over et meget flot billed/maleri, og nu vil vi gerne vide om det er nogen penge værd, da det nok højst sandsynligt skal sælges.. Vi ved ikke rigtig hvad han hedder, men på billedet/maleriet står der Kobberup.. Vi har så søgt på nettet, men vi kan ikke rigtig finde ud af om det er hans navn eller hvad det er, for på nettet tyder det på at det er en by ved fjedsted.. Er der nogen der har eller kender til disse billeder/malerier? Håber der er nogen der kan hjælpe mig om min mor..
Mange kramZer fra Grillemuzen...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-04-05 22:40

nåe ja en by Men der er jo manger der har navn efter en by. Nej jeg kender ikke noget til malerier - få det vurderet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 22:48

Hvis du bor i nærheden af et "auktions hus" kan du få det vurderet der. Det ville jeg foretrække.

Du kan altid tage et billed af maleriet og sende det til

http://www.antikbrevkassen.dk/

Hvad forestiller det?

Kommentar
Fra : Grillemuzen

Dato : 24-04-05 22:52

Hej ans..
Det er en å eller en bæk med en masse træer.. Det ligner lidt en skov men alligevel ikke helt.. Men det er flot..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 23:03

Jeg leder på nettet og har fundet ud af, at der er en kunstner, der hedder Kobberup

Citat
Kobberup. Skrænter ved strand. Olie på lærred, signeret af kunstneren Kobberup 57. 74x93

Det er ikke fordi jeg har fundet dit maleri, men der er en der hedder Kobberup.

Nu kan du jo se på denne side om det "ligner"

http://www.gauguin.dk/AuctionEng/XcAPViewItem.asp?ID=21491

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 23:03

Havde Kobberup været en anerkendt maler, ville du også have fået mindst ét hit ved en søgning på nettet.
Så hvis det er et arvestykke, vil jeg anbefale jer at beholde det selv. Ukendte og ubeskrevne kunstnere er ikke i høj kurs. Afhængigt af kvaliteten og hvem han/hun evt. kunne være elev af, samt selve billedets størrelse og motiv, kan det vel indbringe 800-1000 kr. på en provins-auktion. De store Auktionshuse, vil ikke engang optage maleriet på deres auktion. Sorry.

Du skriver selv at du synes det er flot. Så lev med det, glæd dig over det, eller forær det væk til en anden tæt arving.
Som sagt: Når maleren IKKE er anerkendt, har værket ingen stor økonomisk værdi. Uanset hvor flot du synes det er!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 23:07

ans's link viser at man for 4 malerier af Kobberup vil betale 225 kr. + gebyr + moms.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 24-04-05 23:17

Jeg tror nu kun at det er det "første" maleri, Kobberup har lavet, men kan tage fejl.

Fra denne side http://www.antikguide.dk/forum/Default.asp?mode=message&Id=540&ForumId=33

er der også en der spørger om Kobberup, men har ikke fået svar.

Grillemuzen

Hvis du kan lide det, så behold det uanset værdi. Det vil så have et minde for dig, din mormor.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 23:21

Det vil så være et minde.......... og ikke have et minde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 23:35

Jeg vil tro at maleriet er fra midten af 50'erne til slutningen af 60'erne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-05 01:45

Carl Arthur Kobberup !!!!!! måske ?????
http://www.gauguin.dk/auction/XcAPViewItem.asp?ID=8133

fulgte lige lidt op på ans indlæg

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 26-04-05 00:02

Jeg er tilflytter i Thisted, og har hørt lidt om ham rundt omkring i Thy. Han har undervist, og lavet nogle rimelige landskaber, hvoraf miritdk's link kunne godt ligne nogle af de få billeder jeg har set af ham.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 19:00

Hej Grillemuzen -> Det er nu 1 måned siden du stillede dit spørgsmål og fik mange kommentarer. Jeg synes du burde lukke det nu. Du får nok ikke flere svar/kommentarer.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 19:06

arne.jakobsen

Det er nok ved at være sent på måneden.
Mangler du point, så du kan komme på top 10.

Lad brugerne selv bestemme, hvornår de vil, hvis de vil, lukke deres spørgsmål.

Fjern dit flueben.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 19:19

ans -> Du har åbenbart ikke fattet Kandu's point-system. Det er mest synd for dig. Men at du udbreder dine meninger om dette til andre, mest nye brugere er jo helt galt.

Hvis jeg vælger at fortælle brugere om, at og hvordan man bør lukke et spørgsmål, så er det MIN ret, som du ikke bør blande dig I. Hvis du mener at Kandu's point-system burde afskaffes, så skriv til dem om det. Det er en politisk sag.

Din seneste kommentar til mig er KUN et udtryk for at du ikke kan lide point-systemet.

Og så prøv i fremtiden at holde skæg og snot lidt bedre adskildt.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-05-05 23:06

kære arne; hvor vigtige er de point for dig? Istarten skulle jeg have så mange point som muligt, for at være med i lodtrækningen. Nu betyder dét ikke noget mere. Nu er det først og fremmest at kunne give et svar der kan bruges af spørgeren; at det råd jeg giver forståes; - og virker. Så er jeg sgu lige glad med pointene.

Jeg er meget krittisk med de svar jeg får; og vil ikke lukke på noget ubrugeligt.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-05-05 23:06

kære arne; hvor vigtige er de point for dig? Istarten skulle jeg have så mange point som muligt, for at være med i lodtrækningen. Nu betyder dét ikke noget mere. Nu er det først og fremmest at kunne give et svar der kan bruges af spørgeren; at det råd jeg giver forståes; - og virker. Så er jeg sgu lige glad med pointene.

Jeg er meget krittisk med de svar jeg får; og vil ikke lukke på noget ubrugeligt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 23:31

A.C.Rosmon -> Tak for din sobre måde at tale på. Jeg syntes ligesom dig i starten at point var vigtige. Idag er de ikke længere så vigtige for mig. MEN hverken du eller andre må glemme at alm. brugere jo kan gå ind på vore profiler, læse vores historik og dermed få et indtryk af Kandu'eren. For alm. bruger tror jeg det er vigtigt at kunne danne sig en mening om de forskellige svarere. Dertil har Kandu.dk lavet point-systemet, muligheden for at læse en Supersvarers historik samt en Profil. Det er alt for nemt som Lærer/Instruktør/Supersvarer at glemme eleven eller den alm. spørger og så bare være glad for at kunne hjælpe. Men hvordan ved du at du HAR hjulpet, hvis ikke din kommentar engang imellem bliver valgt som svar, og får point? Glæden som jeg føler ved at få point, er at jeg så VED at min kommentar kunne bruges.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 25-05-05 07:56

Kære arne. Det er derfor, jeg ikke ønsker at tvinge en lukning af et spørgsmål. Hvis Grillemuzen ikke har fået et svar han/hun har kunnet bruge, er der ingen der fortjener pointene.

Godkendelse af svar
Fra : Grillemuzen

Dato : 26-05-05 18:57

Tak for svaret ans.

Jeg har stadig ikke fundet ud af hvem maleren er, men vi har valgt at beholde maleriet..
Tak for hjælpen!

Mange kramZer fra Grillemuzen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-05-05 19:11

Grillemuzen tak

Hvis der er et auktionshus i nærheden af, hvor du bor, kan du der få få dem til at vurdere maleriet.

Det er jo ikke sikkert, det har den store værdi i kroner og øre, men du kan måske få noget at vide om kunstmaleren.

Nu har du da et minde.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : gunildjohn

Dato : 15-08-05 13:10

Vi har også et maleri af kobberup. Det forestiller et idyllisk bondehus med stokroser op ad gavlen, der er lidt skov i baggrunden.Huset ligger ved et vej-T.Måler ca66x54 cm.Også et arvestykke, men vi regner ikke med megen værdi.

Kommentar
Fra : Bentebent

Dato : 05-03-06 15:22

har selv et billede med kobberrup
men kan heller ikke finde ham

Kommentar
Fra : lomars

Dato : 15-05-06 23:43

Grillemuzen

En måske sen opfølgning på emnet til dig og de andre vedr.
Kunstmaler Carl Arthur Kobberup Andersen
og hans malerier fra det nordjyske, bl.a. Klitmøller
jeg har selv mødt ham der omkring 1965,
så er her et links til familiens hjemmeside

http://www.struerkort.dk/godballe.htm

det giver lidt mere om personen.

Hilsen lomars

Kommentar
Fra : 991Helle

Dato : 16-05-06 06:18

Hejsa
Er selv i besiddelse af to malerier af Kobberup så jeg har fulgt godt med her på siden
Han er jo en gammel mand mon han lever endnu?
Hvis nogen ved det ville det være sjovt at hører om det...
991Helle

Kommentar
Fra : lomars

Dato : 16-05-06 10:09

991Helle

Til dit spørgsmål om han lever kan jeg oplyse at på min søgning på Google
med linket til Godballe

"Udsigt over havet malet af Carl Arthur Kobberup Andersen 1913 - 1998 Frida og Aage. Frida med kusinen Ingrid fra "Hedegaard" i Mejrup ..."

kunne alt tyde på at han ikke lever i dag.

Hilsen lomars

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-07 14:59

Citat
til grillemuzen

jeg kan fortælle dig at a kopperup levede i hanstholm i årene fra 69 og til efter at jeg flyttede
fra byen 85 han var meget ivrig med landskaber klit skov-solnedgang vinterlandskaber også
med hav og kyst sammen bare for beskrive nogle han var meget kreativ og havde nogle et
ønske gjorde han det han levede med sin kone og multihandidkappet dattet på adressen
gyvelvænget189 7730 hanstholm hans tlf.var dengang 961098 jeg har selv seks malerier
af ham han kørte meget rundt i sin bil med sine malerier som han ind i hjemmet og fremviste
jeg tror at det er mulig at få alle oplysninger på hanstholm komune eller kirke

håber at det besvarer din søgning

med venlig hilsen fiskeren5

Kommentar
Fra : djobber1

Dato : 10-11-07 20:39

Hej
Den omtalte kunstner er Carl Arthur Kobberup Andersen hans søn er min søters far og jeg har været på ferie hos ham i Klitmøller der havde han et galari med sit egen og andres kunst han fortalte anekdoter fra hans tid sammen med Ph. Hans billeder var dyre da han levede end efter hans død.
Mvh Djobber1

Kommentar
Fra : KEBEKEBE

Dato : 10-03-09 16:17

Kunstmaler Carl Arthur Kobberup Andersen født d. 225.1913 i Struer tilhører de naturalistiske malere. Uddannelse. Teknisk skole, Struer. Har været elev af malerne Arnold V. Pedersen og Aage Andreasen. Kobberup er navnlig blevet kendt for sine udstillinger på hovedlandevej 18nmellem Brande og Herning. Solgte arbejder bl.a. til Danmarks Ingeniørforening, Isenvej centralskole, Ølgod Ungdomsskole, , Aarhus og omegns Ungdomsskole, Thylands Ungdomsskole, Hoptrup Højskole, Hanherred Ungdomsskole. Universitetet i Geneve har købt 4 af hans billeder til ophængning i universitetssalen. Kobberup har desuden haft separat udstilling i flere danske byer og har foretaget studierejser til Tyskland, Norge og Sverige. Kobberup har endvidere haft malerskole på gymnasiet i Thisted under A.O.F og Hanstholm.
Signatur på billeder: KOBBERUP. Udstiller på Hanstholm fyr