/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
køb af varer i USA
Fra : nielspreus
Vist : 13732 gange
80 point
Dato : 24-04-05 21:26

Er der nogen som ved hvad det koster at få sendt en stor pakke fra USA til DK. Og her tænker jeg på en stor webergrill. Er der ikke noget med at hvis det er til eget brug skal man ikke betale moms og told,men kun fragt?

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 90 point
Dato : 24-04-05 21:32

snak evt. med dem som sælger den. Det kan være de ved det. Jeg mener du har ret i at du slipper for moms og told når du ikke skal vidersælge det, men du må ikke hænge mig op på det, for det er jo stik modsat vores toldregler herhjemme, hvor du netop ikke slipper for momsen når du køber privat, men derimod slipper for den når du køber ind til erhverv/vidersalg.

Men ellers så ring til ToldSkat. De må da også kunne svare på det, eller henvise til en som kan.

ToldSkat Telefon: 7237 9000 (åbningstider Mandag - torsdag 08.30 - 16.00 - Fredag 8.30 - 15.30)
Taget fra http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=158917&vID=0

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-04-05 21:39

Du skal ikke automatisk gå ud fra at slippe for moms og told, det kommer an på hvilken vare det drejer sig om.

Måske kan du bruge nogen af de link i spørgsmålet her.

www.kandu.dk/dk/spg/55252

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 21:55

Nej desværre, sådan spiller klaveret ikke. Spørgsmålet om fragt skal du afklare med leverandøren. Der findes varegrupper der er undtaget for Told bl.a. legetøj, men som privatperson slipper du under ingen omstændigheder uden om momsen.
Få en totalpris fra leverandøren i $ - Ring så til dit regionale Told&Skatkontor og hør hvad told-satsen er. Læg denne til og tilsæt 25% moms, så har du den pris du skal betale i $. Omregn til danske kr. og tillæg evt. vekselgebyr i din bank. Så er du ved at være der. Hilsen Arne

P.S. Til dova - En privatperson slipper ALDRIG for momsen.

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 25-04-05 03:51

kik på http://post.dk under pakkepriser, der finder du fra dk til us
du skal nok regne med at det er det samme den anden vej.
ps. det bedste er hvis du kender en i us, der kan sende den til dig, som gave
så undgår du en masse bøvl

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 25-04-05 04:10

20kg med postdk 699-1300 kr
prøv sel på http://www.usps.com
men der hvor du køber den har de vel noget om forsendelse

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 25-04-05 10:56

Det ville nok være en del billigere at købe den inden for eu, så slipper man da for momsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-04-05 18:53

En amerikansk leverandør vælger næppe den danske Postvæsen til forsendelse. Det bliver formentligt UPS eller TNT. Du kan sikkert få at vide hos leverandøren hvad fragtbeløbet bliver i $.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-04-05 21:43

du SKAL betale moms og told (hvis den bliver taget undervejs), hvilket er sandsynligt når den er så stor. min søns crossudstyr blev taget undervejs og så blev der lagt en tusse oven i.

mit råd: køb den herhjemme. der sælges også weber herhjemme.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-04-05 21:47

rpje - der er ingen tvivl om at den bliver "taget" undervejs, alle varer der importeres fra såkaldte tredjelande bliver toldbehandlet før de frigives til importøren, uanset om denne er privat eller ej. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-05 01:01

Ja, det er ikke sikkert det kan betale sig.
I fjernsynet så vi engang, jeg tror det var i Rene ord for pengene, hvordan et par Levi's bukser der var noget billigere i indkøb i USA, endte med at være 150,- dyrere end de kunne købes for herhjemme.

Kommentar
Fra : bbrunstedt

Dato : 23-05-05 21:26

Du skal altid betale både told og moms af varer som indføres med mindre det er varer af ringe værdi
og her tales om en grænse på ca.Kr. 100-200
I dit tilfælde er det dog et relativt lille beløb idet toldsatsen er 2,7 % af af købsprisen+fragt som du
så igen skal svare 25% moms af

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-05-05 21:37

bbrunstedt -> Du har ikke ret. Der findes varegrupper der er totalt fritaget for indførselsafgift(Told). F.eks. Legetøj. Der findes sikkert også andre. Men Momsen slipper man aldrig for. Den af dig oplyste toldsats er også forkert, idet den afviger kraftigt fra varegruppe til varegruppe samt er afhængig af hvilke toldaftaler der findes imellem EU og afsenderlandet. Sorry BB.

Kommentar
Fra : Kurunai

Dato : 31-10-05 12:16

Mht at bestille på amerikanske sites, så har den pågældende webshop altid forsendelse med det selsksb som de nu engang har lavet aftale med....US Postal, FedEx, UPS etc.

Det er meget svært for en udenlandsk kunde, at få dem til at sende på anden måde end deres nuværende metode. Dog skal det i samme moment siges, at deres valg af forsendelsmetode, UPS eller FedEx, altid er svinbilligt i forhold til de danske priser for en pakke den modsatte vej. Med kurerpost er der garanteret levering og pakken bliver aldrig væk.

Det klart billigste alternativ er ALTID US Postal. Medmindre man vælger 4-10dages levering eller hurtigere, så er 'economy parcel' meget langsom men til gengæld rørende billig. Selvom economy betyder 4-6 ugers leveringstid, så har jeg oplevet op til 55-65dages venten før pakken ankom. Der er ingen leveringsgaranti med US Postal og man kan ikke tracke pakker som går ud af USA. Det sidste er ofte grunden til, at webshopperne nægter at bruge andet end kurerpost fordi de VIL kunne dokumentere, at pakken er sendt samt kunne følge den med et tracking nummer.

Jeg har aldrig mistet en pakke som er kommet med US Postal

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 10-11-06 13:39

Hvis pakken er adresseret i hånden, og med en almindelig adresse som afsender, som om pakken er sendte privat, slipper du måske/nok for at betale told...jeg prøvede en gang at købe cowboy bukser fra et firma, og da pakken kom i firmaets indpakning, blev der opkrævet told, men når jeg få sendte ting fra familien, er der aldrig told afgifter....bare den er markeret som "gave".

Godkendelse af svar
Fra : nielspreus

Dato : 10-11-06 16:18

Tak for svaret ostemanden.