/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tv`et tænder selv
Fra : jangchr
Vist : 1289 gange
100 point
Dato : 24-04-05 15:15

Mit tv har med at tænde sig selv(særligt om natten) og den kan også finde på at vise en masse tal og bogstaver på skærmen når den ikke er tændt.Hvad kan der være i vejen.Skal jeg begynde at se mig om efter et nyt(den er 13 år gammel)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-04-05 15:46

Hej jangchr
Hvordan kan det det ?!
lyder som noget fra "åndernes magt" ; nogen fra "den anden side" prøver at sende dig en besked.
http://www.imesterenslys.dk/am%20-%20%C3%A5ndernes_magt.htm
Mit råd : Tro på det !

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-05 15:53

Ja man skulle tro det,nej men det kan jo være en løs forbindelse elle måske en der har den samme fjernbetjening som mig?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 16:12

Jeg holder på en "fremmed" fjernbetjening eller andet eletronisk udstyr som udsender bærebølger med signaler.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-05 16:17

Til emesen
Ja det kan godt være fordi der har ikke været noget før(jeg er lige flyttet)men hvad så med de tal og bogstaver der kommer frem på skærmen når den ikke er tændt

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 24-04-05 16:17

En god ide er under alle omstændigheder at slukke på kontakten om natten, dels sparer du en masse penge på din el regning, og dels slipper du for den minimale risiko der er i gamle fjernsyn for at det selvantænder

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-05 16:21

Til Backtee
Ja men det kan godt være at det er en god ide med at slukke om natten,men så har jeg store problemer med at tænde den igen,det er derfor jeg tror at det kan være en løs forbindelse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 16:30

Eller støv og lign. som tv suger til sig og nu hvor du har flyttet dit TV er det måske rystet hen og har lavet en lille genvej til start af TV

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-05 16:36

Til emesen
Det kan da godt være at jeg skulle tage bagbeklædningen af og støvsuge den for støv

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 24-04-05 16:40

IKKE med metalrør................og højspændingsdelen holder spændingen >>1000 volt<< længe efter det er slukket. Højspændingen er ganske vist spærret ind i et gitter men pas på..............

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-05 16:47

Tak for svaret emesen.
Jeg har sådan en plastikdims til at sætte på støvsugeren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 16:53

Ok så er jeg lidt mere rolig - men rør ikke noget der inde samtidig.