/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
data fra db via MSHFlexGrid_click
Fra : Splazz
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 19-09-02 12:16

Jeg har en Access-database med 10 oplysninger per række, og får tre af oplysningerne vist i et MSHFlexGrid, nu vil jeg gerne have vist resten af oplysningerne i labels, når man klikker på en linie i FlexGrid'et, kan man ikke det?

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-02 11:35

"Splazz" <Splazz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Ilhi9.5702$Qk5.302415@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Access-database med 10 oplysninger per række, og får tre af
> oplysningerne vist i et MSHFlexGrid, nu vil jeg gerne have vist resten
> af oplysningerne i labels, når man klikker på en linie i FlexGrid'et,
> kan man ikke det?
>
> På forhånd tak!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Du må have et eller andet unikt ID til hver post. Hvis ikke den er vist i
dit grid, lægger du den i en 4. kolonne, hvor Width=0.

Når du så skal hente dem over i labels, skal du på click eventet på Grid'et
vælge kolonnen (Grid.col=3) og søge den op i databasen (rc.findfirst("ID = "
& Grid.Text)

Derefter står du på den aktuelle post og kan hente de resterende oplysninger
op i dine labels.

Jan

Kommentar
Fra : Splazz

Dato : 19-09-02 13:26

Hej Jan

kan du ikke prøve at uddybe dit svar lidt? jeg syntes at det er lidt forvirrende..

mvh splazz

Godkendelse af svar
Fra : Splazz

Dato : 19-09-02 13:33

Tak for svaret Jan V.. Det var sq lige hvad jeg manglede...