/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Filer er lavet om
Fra : 2100
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 23-04-05 12:15

Efter at jeg har install. Office 2003 kan jeg ikke mere se mine billeder (jpeg) i mine mapper ved at trykke på en fil, eller for at se hvilken billede det er. De står som jpg filer men ikon er ikke den samme mere, det er en slags falg som windows viser. Hvad kan dette skyldes.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-04-05 12:37

H-klik på et af de billeder >egenskaber>nu kan du ændre til det program som skal åbne billedet.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 23-04-05 12:55

Nej det dur ikke, har over 1000 billeder i forskellige mapper. Før var der en ikon for billede som man kunne mærke med musen og derved se hvilken billede det var. Det er det som jeg skal havde lavet om igen som det var før.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-05 13:15

Du kan jo åbne den overliggende mappe, og i vis stille til store ikoner.
Du kan også åbne den overliggende mappe, og i vis trykke tilpas denne mappe, og så rulle til billeder, trykke anvend også på alle undermapper, og trykke anvend/ok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 23-04-05 13:38

pallebhansen>> Før blev billeder vist som ikon filtypenavn JFIF som er et lille ikon for jpeg billede. Der kunne man holde musen over og så se hvilken billede det var. Nu er alle lavet om som jeg beskrev i mit første indlæg.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-04-05 17:09

Office 2003 har åbenbart ændret det, så .jpg filer bliver åbnet med et andet program end før (hvorfor ved jeg ikke), men du bliver nok nød til at ændre filindstillingerne tilbage til det gamle, hvis du overhovedet ved hvad det var !? det er vist også det emesen sagde ;) når du har gjordt det vil ikonet ændre sig tilbage til det gamle

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-05 17:31

Hvis du har åbnet en mappe med billeder, og derefter sørger for der i menuen vis er prik ud for ikoner.
Hvis du så klikker kun en gang på et ikon, så vil det åbnes i et lille vindue ude i venstre nederste hjørne. Ellers skal du åbne rullepanelet detaljer der nede.
Ellers har jeg ikke forstået dig rigtigt.
Men mon ikke det der er sket, er at explorer har overtaget filtypen JPEG, og derfor laver sine egne ikoner, ligesom alle andre billedvisningsprogrammer har deres eget ikon. Så kan du bare højreklikke på et billede, og vælge åben med, her vælger du det billedprogram du brugte før, men husker at sætte hak ved: "Brug altid dette program", så er dine ikoner som før, da billedprogrammet igen overtager filassisionerne til JPEG.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 13-06-05 16:20

Ryder op i point så nogen skulle jo havde dem, selvom der ikke fremkom et svar som jeg kunne bruge.