/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvad kan jeg gøre ?
Fra : MrTec
Vist : 1676 gange
20 point
Dato : 22-04-05 20:35

Jeg står for at skal hente en arv i Spanien - Men da den befinder sig i et sikkerhedsfirma - der skal have betaling for den tid de har opbevaret den - kan jeg som arbejdsledig ikke få et lån til at dække beløbet.

Jeg kunne betale lånet retur til banken allerede efter en uge - men de vil ikke låne ud til folk uden fast arbejde. (som desværre også er i RKI)

Det drejer sig da også om et stort beløb (ca. 75.000.-), men ikke større end det kan dækkes ind så snart jeg modtager arven.

Kan nogen give mig et godt råd til hvad jeg kan gøre? - og hurtigt.

Takker på forhånd

MrTec

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 22-04-05 20:43

hmm

jeg vil sige find en ny bank der vil hjælpe dig

hvis sagen er fremlagt for banken som du fortæller her så kan jeg ikke se problemet

men jeg er heller ikke bank mand

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-05 20:47

Jamen du må da så have et bevis på at du har den arv liggende? Det bevis/ dokument må da være nok for din bank! Jeg tror da din bank kan få arven udbetalt, uden at du behøver hente den i Spanien.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 21:02

Vi lever da i EU.
Hvorfor skal du til spanien for at hente det.
Uanset om der er en modregning eller ej må det da kunne ordnes herfra.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 22-04-05 21:08

Nu kender jeg ikke noget til sådanne situationer, men kan du ikke bare aftale med firmaet, at du får det restende beløb udbetalt, således at de modregner deres tarif?

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 30 point
Dato : 22-04-05 21:14

MrTec

Hvordan kan du dokumentere, at du har arven/pengene til gode? Hvorfor skal du selv hente arven i Spanien?. Hvem er den/disse personer du arver efter? Hvilken bank bruger du nu?

Jeg ved godt det er mange spørgsmål, men må du prøve at besvare, hvis du skal ha' yderligere hjælp. Jeg er bankansat, ag har aldrig hørt, at en arving, selv skal rejse til et andet land (i EU) for at få udbetalt en arv.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 21:22

Synes det lyder meget underligt, med at du skal betale så mange penge for at få en arv udbetalt.

Jeg håber da, at du har tjek på, at det juridiske er i orden, og at du helt klart ved hvem pengene er fra.

Og som andre nævner, plejer sådanne beløb blive overført og udbetalt via en dansk advokat.

Hvis du ikke er helt klar på hvem,hvad o.s.v. vil jeg da lige henlede opmærksomheden på, at visse svindlerfirmaer har brugt den der procedure for at lokke penge fra godtroende folk, lidt som sagerne med de såkaldte "Nigeriabreve".

mvh dova

Kommentar
Fra : MrTec

Dato : 22-04-05 21:25

til Franksp

hvad angår at dokumentere har jeg de papirer som vedkomne underskrev med sikkerhedsfirmaet, + en udstedt detaljeret fuldmagt fra min forlovede, der pga. tvingende omstændigheder ikke kan hente den selv.

hvorfor jeg skal hente dem i spanien, fordi vedkomne var bosat i Zimbabwe - men havde påtænkt sig at flytte til spanien.

Jeg arver fra hvem der ville har været min kommende svigerfar.

Jeg har BG-Bank

Kommentar
Fra : MrTec

Dato : 22-04-05 21:26

Til nebis

Fordi firmaet ikke ved hvad boxen indeholder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 21:31

Hvis firmaet ikke ved hvad der er i boksen, hvorfra ved du så at det er mere end de 75.000- du ville låne?

Godkendelse af svar
Fra : MrTec

Dato : 22-04-05 21:31

Tak for svaret Franksp.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 21:40

Syn's godt nok det lyder som en "ulden" affære det der.

Det vil sige, at du er villig til at bruge 75000 på måske ingenting

Kommentar
Fra : MrTec

Dato : 22-04-05 21:41

til refi

jeg vil helst ikke gå for meget i detaljer, men lad mig sige så meget at han hørte til blandt de største farmere i zimbabwe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 21:49

MrTec

Det er jo ikke dig, der arver, men din forlovede.

Det lyder meget mystisk, måske det er derfor, du ikke vil gå i detaljer.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-04-05 22:21

Er der noget der hedder en "Zimbabwiansk platugle" med konto i BG-bank

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-04-05 22:42

Tror bare du skal kigge lidt på det her: http://home.rica.net/alphae/419coal/index.htm - og ellers så søg på nigeria breve, nigerian letters, 419 scam etc.....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-04-05 22:46

http://www1.ifccfbi.gov/strategy/nls.asp - det kunne sikkert også være spændende at læse.....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-04-05 22:51

Er det tilfældigvis den her mail du har fået:?

HELLO,

I WISH TO BEGIN BY WAY OF INTRODUCTION,

I AM JAMES UGOMA, THE FIRST SON OF THE LATE EGOH UGOMA, ONE OF THE FORMOST
BLACK FARMERS IN ZIMBABWE RECENTLY MURDERED IN THE LAND DISPUTE IN MY
COUNTRY.

BEFORE THE DEATH OF MY FATHER, HE HAD TAKEN ME TO JOHANNESBURG IN SOUTH
AFRICA, TO DEPOSIT THE SUM OF US$ 14.5MILLION (FOURTEEN POINT FIVE UNITED
STATES DOLLARS) IN ONE OF THE PRIVATE SECURITY COMPANIES, AS FAMILY
VALUABLES, WHEN HE REALISED THE LOOMING DANGER IN ZIMBABWE.

THIS AMOUNT WAS MEANT FOR THE PURCHASE OF NEW MACHINERIES AND CHEMICALS
FOR THE FARMS AND ALSO FOE THE ESTABLISHMENT OF NEW FARMS IN SWAZILAND.

THIS LAND DISPUTE STARTED WHEN PRESIDENT ROBERT MUGABE INTRODUCED A NEW
LAND REFORM WHICH HAS PARTICULARLY TARGETED AT THE RICH, WHITE FARMERS AND
A FEW BLACK FARMERS WITH MY FATHER INCLUDED.

THIS RESULTED IN THE GRUESOME KILLING OF RICH FARMERS (MAINLY WHITES AND
FEW BLACKS) AND THE UNLAWFULL POSSESION OF THEIR PROPERTIES BY MUGABE'S
WAR VETERANS,UNDER THE DISGUISE OF FIGHTING FOR THE INTEREST OF THE
COUNTRY.

IT IS AGAINST THIS BACKGROUND I FLED THE COUNTRY WITH MY FAMILY, TO THE
EAST OF GERMANY WHERE WE ARE CURRENTLY SEEKING POLITICAL ASYLUM (REFUGEE).

I HAVE DECIDED TO SEEK FOREIGN ASSISTANCE, AS THE GERMAN LAWS PROHITBITS
ASYLUM SEEKERS FROM OPARATING BANK ACCOUNTS OR INVOLVE IN FINANCIAL
TRANSACTIONS OF ANY KIND.HENCE THIS LETTER TO YOU.

ALL I NEED IS A TRUST WORTHY PERSON IN WHOSE CUSTODY I SHALL ENTRUST THE
ABOVE SAID AMOUNT AND HELP ME WITH INVESTMENT OPPORTUNTIES.

THERE ARE TWO OPTIONS, FIRSTLY, YOU CAN CHOOSE TO HAVE A PERCENTAGE OF THE
TOTAL AMOUNT FOR YOUR ASSISTANCE OR GO INTO PARTNERSHIP WITH ME FOR PROPER
INVESTMENT OF THE MONEY IN YOUR COUNTRY.

WE SHALL DISCUSS IN DETAILS WHEN YOU REPLY. I AWAIT YOUR REPLY, WHILE I
IMPLORE YOU TO MAINTAIN THE ABSOLUTE SECRECY REQUIRED TO ENSURE A SAFE AND
HITCH FREE TRANSACTION.I SHALL FURNISH YOU WITH MORE DETAILS ON REQUEST.I
WISH YOU THE BEST IN LIFE (GENERALLY) AS I AWAIT FOR YOUR POSITIVE
RESPONSE.YOU CAN REACH ME ON MY E-MAIL ADDRESS:jamesugoma@netscape.net

YOURS TRULY,

JAMES UGOMA.

Kommentar
Fra : MrTec

Dato : 22-04-05 22:51

til Flash77

takker for rådet

Kommentar
Fra : MrTec

Dato : 22-04-05 22:53

til flash77

nej sådan en mail har jeg aldrig modtaget

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-04-05 22:57

Min søster fik en mail fra en "advokat" om at hun havde arvet nogle penge efter en slægtning og det havde taget dem lang tid at finde hende....resten af historien ligner din....
Hun reagerede ikke på den og har ikke hørt noget siden .-) Der findes mange af disse fakebreve, så man skal passe meget på!

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 22:58

MrTec

Har du set din forlovede?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-04-05 23:01

her er en lang liste med forskellige scam mails... http://www.potifos.com/fraud/

Kommentar
Fra : MrTec

Dato : 22-04-05 23:05

til ans

Ja har haft hende på besøg heroppe i sidste måned

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-04-05 23:07

MrTec

Jeg er selv ansat i samme koncern, som BG Bank er i. Jeg vil anbefale dig, at gå i banken med alle de papirer du har. Så vil du få professionel hjælp der. Det er jeg helt sikker på.

Med venlig hilsen og god week-end
Franksp

Kommentar
Fra : MrTec

Dato : 22-04-05 23:11

til franksp

takker endnu engang - og en rigtig god weekend til dig også

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 23:13

Er det den eneste gang du har set hende?

Hvis jeg var dig ville jeg ikke passe bare lidt på, men meget på med hensyn til den "arv"

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-04-05 23:35

Jeps - jeg synes også det lyder skummelt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 23:44

MrTec

Jeg har, desværre for dig, på fornemmelsen, at den "forlovede" er en medskyldig i et svindelnummer der skal lokke penge fra godtroende mennesker.

Du betalte garanteret også for "forlovedens" rejse hvis jeg ikke tager helt fejl?

Den historie der, ligner så typisk alle de andre af den slags sager, og som der har været vist en del af i TV.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 23:51

MrTec

Lad din "forlovede" selv hente sin arv.

Hvis hun ikke "kan hente den i dag, så kan hun måske i morgen"

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-04-05 00:21

MrTec

Det er måske svært at indse, men jeg er ganske sikker på at her bliver du taget i røven.Dette er et typisk eksempel på de "nigeriabrev", selv om det nu er din pige der "arver" pengene.Jeg siger hold dig væk, det kan være farlig, de vil bare have mer og mer penge efter du har skaffet de første penge. Det skulle ikke undre mig om du har betalt for at din pige er kommet til dk også, uden at kende henne først.Har du blit kendt med henne gennem at skrive med henne?, og nu vil de have penge. Det er svindel! Vågn op. tænk dig om.
alimak

Kommentar
Fra : MrTec

Dato : 23-04-05 00:52

Til Alle

Takker for alle de gode råd - og ja har måske været lidt for godtroende

I ønskes allesammen en rigtig god weekend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-05 01:06

Så kan jeg "vi" håbe på at din forlovede selv henter sin arv.

God week-end