/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tabz til 'tusind stykker'
Fra : sunehansen79
Vist : 1236 gange
100 point
Dato : 22-04-05 16:10

nogle der har tabz til Anne Linnets sang 'Tusind stykker'.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 16:12

Du kan finde noderne på www.bib.dk under musiksøg. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 16:13

Nåh ja, så skal du selvfølgeligt låne dem på biblioteket.

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-05 16:52

Går ud fra, at du mener akkorder (siden nummeret ikke ligefrem er tabulatur baseret), så værsgo:

A-stk (Man siger..): |D|G|D|Hm|G|A7|D|A7|
|D|G|D|Hm|G|A7|D|D|

B-stk (For når..): |G|A7|D|G|G|A7|D|D|
|G|A7|D|G|G|A7|A7-D|D|

C-stk (Alting kan..):|Hm|G|A7|D|Hm|G|D-A7|D|

Jeg går ud fra, at du selv ligger inde med teksten?

P.S.
Og Arne: Kan du ikke lade være med at komme med din standardbemærkning HVER gang??? Jeg ved godt, at man kan finde rigtig meget via bib.dk, men når folk spørger herinde, er det vel fordi, vedkommende enten godt vil have akkorderne/teksten hurtigt, eller også allerede HAR søgt på biblioteket..... Det mindste du kunne gøre var måske selv at foretage søgningen på bib.dk, hvis du var bare en smule intereresseret i at hjælpe den, der spørger...Det er selvfølgelig bare min mening, lad endelig være med at tage den op til overvejelse, hvis du ikke føler for det..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 16:55

Kazistuta - Jeg synes du skal lade spørgerne vurdere dette. Der er rigtig mange der har accepteret det svar som det bedste, det er jo ikke alle der som dig har set det før. Kommer ingen med tabs eller akkorder, er det ofte den eneste udvej. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 17:01

Men er så hele teksten med accorder:

Man si'r at over skyerne
c f er himlen altid blå
c am
det ka' vær' svært at forstå
f g7
når man ik' kan se den.
c
Og man si'r at efter stormens pisken
c f kommer solen frem,
c am
men det hjælper sjældent dem
f g7
der er blevet våde.
c
For når vennerne forsvinder
f g7
og når livet er betrængt
c am
ser man alt med ganske andre øjne.
f g7
Man øver sig og bliver langsomt
f g7
bedre til at se
c am
og skelne mellem sandheder og løgne.
f g7 c

Man siger jo at det der sker
er altid godt for noget
og troen har vi fået
for at bruge den.
Man si'r så meget men ved så lidt
når angsten den har fat
og sjælen mærker
illusioner briste.
For når vennerne.....

Alting ka' gå itu
c f et hjerte kan gå i tusind stykker
g7 c am
kaldte du mig for ven engang
f så er jeg her nok endnu.
c am

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 22-04-05 17:03

Arne - Jo, selvfølgelig er det da okay, hvis bib.dk er eneste løsning, og selvfølgelig skal den enkelte spørger også selv vurdere...Men jeg synes bare, at du måske kunne være "en smule" mere hjælpsom, og i hvert fald foretage søgningen på bib.dk for dem (hvis personen ikke selv har tænkt over bib.dk i første omgang, kan det jo heller ikke antages, at vedkommende kan finde ud af at bruge siden).. Det viser trods alt lidt mere offervilje end en bemærkning, som du i princippet kunne kopiere fra word, hver gang der kom et spørgsmål på tabs/chords/tekster....Håber du forstår mig?

Nå, nåede lige at se at du godt kunne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 17:09

Det gør jeg såmænd også ofte, men da en sådan søgning tit giver flere 100 hits, er det ligeså smart at spørgeren selv søger.

P.S.: Kan man ikke finde ud af at bruge den side, vil jeg absolut foreslå at man får det lært, der er hjælp at hente på siden. Jeg fandt engang en videnskabelig artikel på et dansk forskningsbibliotek. Artiklen stammede fra et Østrigsk fagblad fra 1976 og jeg fik tilsendt en kopi uden at det kostede mig en kr.

Godkendelse af svar
Fra : sunehansen79

Dato : 22-04-05 23:23

Tak for svaret Kazistuta.