/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Passive mode?
Fra : sfl17
Vist : 501 gange
65 point
Dato : 22-04-05 15:51

Jeg er i gang med at overføre et .com-domæne til min hoster, men den gider ikke at gøre, som jeg vil. Filen lander, hvor den skal, men der sker ikke noget. Måske er det fordi, hosteren Cliche kræver, at man overfører i noget, der hedder passive mode (PASV)? Har aldrig overørt i PASV før og kan ikke få mit program Leech FTP til det! Kan nogen hjælpe??

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 22-04-05 15:54

Prøv cuteftp

mvh
rfh

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 22-04-05 16:04

Jeg har Cliche som host også, og kan uploade uden problemer. Jeg har så ikke Leech FTP. Det program jeg bruger hedder SmartFTP og det er det bedste jeg kender (bedre end leech). Det er gratis for private og kan hentes på www.smartftp.com
Der er en indstilling i programmet "Data Connection mode" der kan sættes til enten Active (PORT) eller Passive (PASV). Måske kan du finde samme indstilling i Leech? Prøv evt SmartFTP.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 22-04-05 16:16

Jeg bruger normalt Dreamweaver, men den gider ikke opdateres derfra, så har prøvet Leech FTP, men uden held.. Prøver at downloade SmartFTP nu

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 23-04-05 00:34

Jeg har downloaded programmet og logget mig på min hoster via ftp og passive.. men nu kommer hyret, fordi programmet virker helt umuligt at finde rundt i! Den vil kun putte .que-filer (?) til overførsel fra mit c-drev. Hvordan kan jeg overføre min index.htm til hosteren??

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 23-04-05 00:43

Jeg har nu fundet et ikon, der hedder local folders, hvorfra der kan overføres mapper til min hjemmeside.....men en fil ad gangen kan den ikke klare! Hvad er galt?

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 65 point
Dato : 23-04-05 07:49

SmartFTP har lavet en en række videoklip på deres hjemmeside der viser hvordan man bruger programmet: http://www.smartftp.com/support/howto/

Men ellers kan du tage at åbne en stifinder, og trække filerne derfra over i din åbne forbindelse i smartFTP.

Du kan også bruge fanebladet "Que Source". Træk filerne fra stifinderen eller evt fra den "local folders" du har fundet og over på "Que Source" fanebladet. Herefter vælger du en destination for filerne ved at højreklikke på dem (evt alle på en gang) og vælge Remote. Så bliver filerne flyttet over i fanebladet "Global Que" hvor du kan starte, pause, eller gemme dit overførsels-job til senere.
Det fungerer ret godt til at flytte mange filer.

Jeg plejer at bruge stifinderen hvis jeg bare skal flytte et par enkelte filer. Men tag et kig på de videoer jeg linkede til..

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 24-04-05 11:56

Tak for svaret Harlekin.