/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Registreringsnr. Ejer?
Fra : froslev
Vist : 8942 gange
100 point
Dato : 22-04-05 13:24

Kan jeg finde ejeren af en bil vha. registreringsnummeret?

Jeg kan jo nok spørge politiet, men jeg er kun nysgerrig, hvem ejer bilen..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 13:27

Som privarperson kan du ikke få ejerens navn oplyst.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 13:28

privar=privat

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 13:30

I hvilken forbindelse ønsker du navnet på ejeren?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 13:48

Du kan få oplyst 1. registrering, model og stelnr.
Du kan også se den sidste synsrapport (dog ikke med hele teksten).
Serveren er desværre ikke åben lige i øjeblikket.

https://www.bilsyn.dk/jsp/FindBooking.jsp
http://www.applusbilsyn.dk/Selvbetjening.4.0.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 14:00

Nu fremgår det kun af spørgsmålet

Citat
Jeg kan jo nok spørge politiet, men jeg er kun nysgerrig, hvem ejer bilen..

Det kan politiet ikke oplyse om.

Men hvorfor er du nysgerrig froslev?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 14:02

ans> Det skal ses som et supplement.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 14:30

Det kan du under ingen omstændigheder få oplyst, heller ikke engang selv om det er en der måske er kørt ind i dig.
Så er proceduren, at enten du eller dit forsikringsselskab anmelder vedkommende, som så bliver kontaktet af politiet.

Så nej, det kan ikke lade sig gøre.

mvh dova

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-04-05 15:54

Hvis du ringer til politiet vil de kunne oplyse dig om hvilken forsikrings selskab bilen er forsikret i. Andet kan du ikke få oplyst, hvis de oplyser ndet bryder de loven.

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-05 20:43

på applus bilsyn (jakjoes link) kan du ud fra registeringsnummeret få forskellige oplysniger. Hvis du så trykker på 'vælg' knappen, får du de telefonnumre de har på ejeren, og derfra er det en smal sag, såfremt man ikke har hemmeligt nummer.
Personligt mener det tangerer ulovligt, den måde det er lavet på, uden koder eller noget. Tidligere skulle man have 1. registreringsdato og nummerpladen for at komme ind.

Godkendelse af svar
Fra : froslev

Dato : 29-04-05 08:01

Tak for svaret sipelip.