/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udstødningen skyder
Fra : hvidtiger
Vist : 4114 gange
50 point
Dato : 21-04-05 21:32

Efter at jeg har samlet min scooter ville jeg prøve en tur..Men hver gang jeg gav den gas lyder det først som om, at den drukner og så skyder udstødningen.Lyder nærmest som en kæmpe nys..Og sådan kan jeg blive ved.Den tager slet ikke fat, men starter og køre perfekt i tomgang.Oppe i manifolden ved cylinderen er der en studs hvor hullet er større hvor udstødningen sidder fast i..Det er en Evo udstødningen så derfor fulgte der denne studs med..Kan det være der at den ikke er tæt og så skyder eller hvad?

Mvh Brian

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-04-05 22:02

Det er nok tændingen der står forkert.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 21-04-05 22:05

Tændingen!?...Kan man godt stille tændningen når det er en cdi som sidder deri?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-05 22:06

Nej det skyldes ikke udstødningsstudsen, men en jerngrat i tændrøret eller forkert længde tændrør.
Eller en defekt membran, eller utætheder ved bunden af cylinderen eller falsk luft mellem karburator og cylinder, måske ved membranhuset.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 21-04-05 22:12

Der er nogle der snakker om tændingen står forkert!..Øhm jamen den kan man da ikke stille på sådan en eller???

Da jeg dagen før skulle starte den ville den ikke..Og nogle gange når jeg kickstartede den skød den også lidt..Så pillede jeg tændrøret af og udluftede motoren og rensede tændrøret med en børste..Da jeg så havde sat det i igen, kunne den godt starte efter nogle gange og kørte perfekt..Men i dag ville den godt starte, men skød og ville tage ret mange omdr..Så det kan jo godt lyde som en defekt tændrør af en eller anden art???

Mvh Brian

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-04-05 23:27

Pallebhansen ved meget mere om det her end mig

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 22-04-05 10:51

Oki.Jamen så venter jeg på at han svare

Mvh Brian

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-05 22:39

Jo, faktisk kan man dreje tændingsgrundpladen på mange scootere, og impulsmodtageren (Pickuppen) sidder fast på krumtaphuset, derved stilles tændingen. Men vi må formode at hvidtiger ikke har stillet grundpladen anderledes.
Der kan være flere ting der får den til at skyde, bl.a. tændingsindstillingen, som jo nok ikke er stillet på, men ellers:
1. En jernflis oppe ved keramik delen som beskytter midterelektroden, på tændrøret.
1.a. Tændrør med for lille varmeværdi, eller sod som gløder.
2. For tynd eller for tyk benzinblanding.
3. Falsk luft
4. Defekt CDI
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 24-04-05 22:44

*Hejsa

Hvad knallert snakker vi om?? jeg har nemlig oplevet det samme på en pgo hot 50, og der var fejlen at der manglede ordelig "Stel" mellem motoren og Stelét, tror også de selv har fundet ud af det for jeg har set på de nye modeler, at de har lavet en extre ledning på dem....

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-11-05 16:11

Tak for svaret pallebhansen.