/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 2003 server?
Fra : trytter
Vist : 673 gange
50 point
Dato : 20-04-05 18:37

Hey, kan windows 2003 server indstallere alle programmer ligesom i xp osv?

altså kan man indstallere spil osv. og er 2003 sever et godt og stabilt windows?

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 20-04-05 23:53

Windows 2003 er sikkert udmærket og stabilt, men nok ikke specielt egnet til at køre spil i og med at programmet er designet til at køre på og styre - som navnet siger - en server.

//aaron

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 23-04-05 10:54

Der vil være problemmer med det ekstra sikkerhedsindstillinger der er standard i 2003 serveren, men dem kan du jo bare slå fra. Men hvorfor vil du dog bruge en server til det? Når du får "svinet" installationen godt og grundigt til, så er et "pissebøvlet" at lave en ny med "active direktory" og hvad dertil hører.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 23-04-05 10:55

hmm fatter ikk lige det sidste du siger:D

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 50 point
Dato : 23-04-05 11:06

Windows 2003 Server har en database hvor den styrer det den deler og de tilladelser den skal holde styr på. Det gør den i det der hedder "active direktory" som er databasen. En server er til at servere (dele) resourcer ikke til at bruge som almindelig computer, MEN der intet der forhindre at man gør det (umiddelbart). Jeg vil dog ikke spille på den da der mange indstillinger der forfordeler deling af resourser fremfor resourser til styresystemmet. Så medmindre du har et rigtigt godt argument for at bruge en 2003 Server (...jeg har kun en computer ...og vil gerne dele en helt masse på mit egte netværk!) ... så brug WinXp i stedet!

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 23-04-05 11:10

okay

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 23-04-05 11:12

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 25-04-05 08:54

Velbekommen og god fornøjelse!