/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Formler!
Fra : Dirty_joker
Vist : 483 gange
50 point
Dato : 20-04-05 13:29

Nogle der kender en side hvor man kan finde de forskellige formler i Matematik...
FX Til cirkler eller noget i den stil...!?

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 60 point
Dato : 20-04-05 13:31
Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 13:34

http://www.geometer.dk/geometri/

Her er noget af det.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 13:37
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-05 13:42

Hold så op Dova -Jeg vil ha "pointene" som den dygtige svarer jeg er - og om lidt fortæller jeg Dirty_joker hvordan man lukker et sp. så han ikke tror at et pænt "tak" er nok

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 13:44

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-04-05 14:23

Jeg kan da også....her er endnu et link til en hulens masse matamatik og fysik formler
http://www2002159.thinkquest.dk/

mvh berpox

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 20-04-05 14:31

Og de kan ses i bogen - Den lille matematikbog af Elsebeth Sandberg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-05 14:40

Dirty_joker

Når du læser "kom godt i gang" findes der ikke nogen vejledning til hvordan man lukker et spørgsmål. Der ikke noget krav om at man SKAL lukke sit spørgsmål, men alm. høflighed tilsiger at gøre det, hvis man mener at have fået et eller flere brugbare svar. At man så også kan risikere/håbe på at få op til 50% af sine point tilbage når andre senere køber svaret er endnu en grund til at lukke sine spørgsmål.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står Accepter som svar.

Du vælger den første kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svarene, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder i dette tilfælde at dit spørgsmål som var til 50 point, koster det 5 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 50 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 25 point.

Kan du se hvor nemt det er, og du har jo fået flere gode svar, blandt andet mit som det første, så du kan roligt lukke nu.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 14:46

Klumme

Pas på med det der, ellers antyder jeg i en dertil oprettet tråd, at du er AJ's dobbeltprofil

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-05 14:52

Dova.. Undskyld undskyld BE BE BE BE det må du ikke..... Jeg gør det aldrig mere.....tror jeg nok

På den anden side, så kunne det være hamrende morsomt, selv om enhver ved, at det game / stunt ville AJ aldrig være i stand til at gennemføre. Det er han simpelthen for dårligt begavet till

Hmmm men jeg kunne jo ...... LOOOOL.... Den skal jeg lige lure på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 17:37
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-04-05 18:07

Det kan du regne med.

http://www.eh-mat.dk/links.html
http://www.matlex.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 18:16

Yes.... TAK jakjoe http://www.matlex.dk/introduktion.html kendte jeg sgu ikke

Super !!!

...det link snupper jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-04-05 18:22

MOLOKYLE> Ok det er eri....du er tilgivet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 21-04-05 13:16

Undskyld men Klumme!
Hvorfor skriver du lige det??

Jeg har ikke selv net hjemme og kan derfor ikke lukke det lige med det samme..
Men jeg vil da kigge det igennem og se hvem der fortjener de point bedst!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-04-05 13:25

Dirty_joker. Tilgiv mig

Sorry - Det er en dårlig spøg affødt af, at en idiot - arne. jacobsen - her på Kandu skriver det som jeg skrev i det indlæg. Indlægget er en kopi af det lort han skriver til næsten alle der ikke lukker deres spørgsmål med det samme, efter han har givet et eller åndsvagt svar i håb om at score point. Han er fuldstændig syg i hovedet efter at rage point til sig, og gør ALT for at presse brugerne til det.

Dirty_joker - Du skal lukke dit spørgsmål når det passer dig, og hvis det slet ikkke passer dig at lukke, så er det osse i orden, og du skal selvfølgelig give point til den du synes har fortjent dem bedst - Du kan faktisk osse give dem til den du synes mindst har fortjent dem. Det er dig og udelukkende dig der bestemmer.

venlig hilsen
Klumme

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-05 18:48

Ih, Klumme, hvor er det dog dejligt at se dig skriv normalt igen Jeg var lige ved at tro, at du kun kunne race over AJ.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-04-05 19:41

Nej da kære Jette LOOL Det er lige som at cykle... Det glemmer man aldrig helt.

Det er straks sværere at gøre vold på sig selv, for at udtrykke hvad jeg mener om Psykoarne samt beskrive hans frygtelige sindsygdom(me) og holde hans anfald lidt i skak. LOOL

PS - Jeg korrigerer dig lige inden AJ kommer på banen. Det hedder i denne sammenhæng rase og ikke race

Kommentar
Fra : hrmam

Dato : 27-04-05 12:55

det ser godt ud

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 27-04-05 13:53

Tak for svaret Klumme.

Så det bare med at komme igang!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-04-05 19:19

Ja inden du ved af det, saa körer du formel 1...... LOOL

Tak for point