/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Frivillig akkord
Fra : tuka
Vist : 1968 gange
100 point
Dato : 19-04-05 23:21

Ja, I kender historien..................Vi er havnet i stor og meget dyr gæld, og har svært ved at betale ydelserne på lånene. Vi har dog ind til nu overholdt alle betalingsaftaler, det går altså bare ikke længere!! Vi havner i rki, hvis vi ikke gør noget nu, og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

1. Kan man mon få aftaler om frivillig akkord, når man, ind til videre, har overholdt betalingsaftalerne??
2. Slipper man for rki, hvis man kan få gennemført frivillig akkord?
3. Hvad er mest anvendt ved frivillig akkord: gældsnedsættelse, at lånet bliver rentefrit eller at man tilbagebetaler lånet over en længere periode end aftalt fra start??
4. Er der nogen der har erfaring med selv at gennemføre frivillig akkord, eller skal man bruge en privatrådgiver??
5. Er der nogen der kender til finansieringsselskaber der er gået med til frivillig akkord og evt. nogen der slet ikke er til at snakke med.

Vi har brug for alt den hjælp/kloge ord fra folk der kender til frivillig akkord.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 23:49

http://www.flere-penge.dk/Akkord.htm

Her kan du i hvert fald læse noget om det, og hvordan det fungerer.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-05 02:04

tuka - for at give dig de bedste svar kopierer jeg lige dine spørgsmål, og så sætter jeg mine svar ind nedenunder. OK.

1. Kan man mon få aftaler om frivillig akkord, når man, ind til videre, har overholdt betalingsaftalerne??

Helt klart JA. Enhver samtale med kreditor eller dennes advokat er at foretrække.

2. Slipper man for rki, hvis man kan få gennemført frivillig akkord?

Det kommer an på hvor mange kreditorer du har? Hvis du får lavet en aftale med samtlige kreditorer, vil ingen af dem anmelde dig til RKI.

3. Hvad er mest anvendt ved frivillig akkord: gældsnedsættelse, at lånet bliver rentefrit eller at man tilbagebetaler lånet over en længere periode end aftalt fra start??

Det kan der ikke svares på. Alle 3 muligheder ligger åbne.

4. Er der nogen der har erfaring med selv at gennemføre frivillig akkord, eller skal man bruge en privatrådgiver??

Jeg vil absolut anbefale en privatrådgiver.

5. Er der nogen der kender til finansieringsselskaber der er gået med til frivillig akkord og evt. nogen der slet ikke er
til at snakke med.

Ikke mig, men det vil jeres Privatrådgiver vide noget om. Også derfor er det en god ide, ikke at handle på egen hånd.

Håber at mine råd var til hjælp. Hilsen Arne Jakobsen

Godkendelse af svar
Fra : tuka

Dato : 26-04-05 11:10

Tak for svaret arne.jakobsen.