/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fire skærme med hver sit filmklip?
Fra : fea
Vist : 328 gange
200 point
Dato : 19-04-05 20:24

Jeg skal have 4 skærme til i en udstilling at viser et lille filmklip på ca. 3 minutter. Der er tale om forskelllige filmklip og de skal helst kunne startes hver for sig ved at man trykker på en knap f.eks. Kan det eventuelt lade sig gøre med en computer, og i så fald hvordan?
mvh fea

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-05 22:43

Nææ, en komputer kan ikke klare sagerne, men det kan 4 VHS båndmaskiner (Men de skal spole tilbage for at vise samme klip igen)eller 4 komputere, feks. bærbare med TV-udgange, eller det kan vises på deres egen skærm. Selvfølgelig kan man også få DVD-harddiskoptagere tilsluttet hvert TV.
Men spørg feks. Bilka eller en radioforretning, de har tit et anlæg der viser de samme klip igen og igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 02:18

Du kunne måske checke denne hjemmeside.

http://www.fcf.dk/

De er ret kloge til sådanne ting. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Consentus

Dato : 05-05-05 11:15

Hej Fea.

Det er noget siden du har skrevet dit spørgsmål men en ny PC kan sagtens afvikle 4 videosekvenser samtidig på 4 forskellige skærme.

Der er nogle simple tekniske løsninger såsom f.eks. ens skærmkort, der skal overholdes ellers er der ingen nogen hindringer herfor...

Vil du vide mere, så vend tilbage til mig.

Mvh. Concentus

Kommentar
Fra : fea

Dato : 05-05-05 13:27

Concentus tak for din deltagelse. Jeg har endnu ikke fået løst opgaven så jeg har stadig brug for hjælp. Hvilken software skal eventuelt bruges? Der er også et ønske om at der i udstillingen skal sidde en rumføler som slukker for alt udstyr når der ikke har været besøg i en time og så selv starte op når der træder en person ind i udstillingen igen.
mvh.fea

Accepteret svar
Fra : Consentus

Modtaget 200 point
Dato : 05-05-05 13:46

En god ny kraftig PC med en Pentium 4 processor, f.eks. 3.0, XP styresystem og gerne 1 GB RAM er i sig selv rigeligt.
Ud over det skærmkort som allerede sidder monteret i en ny PC, PCI Express skærmkort vælger du 3 andre PCI skærmkort med så meget RAM som muligt på skærmkortet!
Så er der kun at installere og tilslutte skærmene, så kører det.
Du kan afspille en Windows Medie Player i hver vindue med de funktioner som her er tilstede...
Så umiddelbart har du ikke brug for nogen anden software...
Hvad angår rumføler, så er du inde på alarmudstyrssiden.
Du skal have en bevægelsesdetektor eller lignende som skal kunne afgive et signal til PC'ens USB port f.eks. og herefter opstarte PC fra dvale tilstand... det vil jeg ikke anbefale, da det vil kunne give flere problemer end måske tilsigtet...
Hvorfor ikke bruge den normale screensaver og så få en bevægelsesdetektor til, at give et signal sammenligneligt som hvis musen aktiveres igen, så starter PC jo også op igen men har ikke været i dvale...
Du må vist hellere hoppe over på min mail: creative@tiscali.dk inden jeg kontakter mine alarmudstyrs venner, så vi kan stille det rigtige spørgsmål første gang ud fra dine behov.

Mvh. Gert

Godkendelse af svar
Fra : fea

Dato : 05-05-05 18:49

Tak for svaret Consentus.