/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
når en slange skifter ham?
Fra : seje_morten
Vist : 1083 gange
70 point
Dato : 19-04-05 20:00

heey..

har lige fået en ny slange.. og er ny begynder, har ledt efter det her spørgsmål på nette og syntes ikke at have fået et ordenligt svar. Men jeg viller bare spørger om når min slanger skifter ham, skal jeg så douche den? (sprøjte vand på den) Hvor tit skal jeg gøre det hvis det er? det er også bare fordi at min er ved at skifte ham, så ville bare ikke have at der går noget galt. skal lige siges at jeg har en califonisk kongesnog og mener at have læst et sted at de ikke er så glade for vand.. ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 20:07

Du skal ikke bruge vand. Overlad du trygt hamskiftet til slangen, det kan den sagtens finde ud af selv. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 20:09

http://nhf.dk/

Prøv denne side, det er en forening for nogen der holder den slags krybdyr.

mvh dova

Kommentar
Fra : seje_morten

Dato : 19-04-05 20:19

okay.. tak :)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 20:38

Morten, du har jo været Kanduer længe, så du ved sikkert at det ikke er nok at sige tak. Men tak for takken. Du skal lukke spørgsmålet hvis du synes at du har fået ordentlig hjælp. Arne

Accepteret svar
Fra : syllemus

Modtaget 80 point
Dato : 19-04-05 21:16

Husk at slangen skal have adgang til et vandbad, som den kan lægge sig i. Det er meget normalt at slanger lægger sig der op til et hamskifte.
Det med at kongesnoge ikke kan lide vand, passer ikke. Men de vandbader ikke så tit, normalt kun op til et hamskifte eller hvis der er meget varmt i terraiet.
Det sker engang i mellem at slangen har besvær med at få alt hammet af ved egen hjælp, og der er du nødt til at hjælpe til. Det er specielt ved øjelåget de kan få problemer, og der bruger du forsigtigt en pinset til at rive det af med.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 21:17

Tag det dog med ro Arne. Spørgsmålet har ikke en gang stået åbent i en time, før end du kommer med dine dumme tilrettevisninger.
Måske Morten gerne vil se tiden an, om der skulle komme andre på banen med viden eller links ang emnet..

Morten, jeg ved fra en bekendt der har slanger, at du skal være opmærksom på, at hvis din slange har besvær med at skifte ham, så kan det være fordi, at den mangler A- vitamin.
Skulle det blive nødvendigt at give dette vitamin, så må du en tur til dyrlægen, da det skal gøres ved at injicere det direkte ind i slangens muskulatur eller væv.
Alt efter art – er der en del slanger, der nyder at få et vandbad, eller en omgang med en vandforstøver. Om det gælder lige præcis din slange ved jeg ikke..

Du kan læse lidt her, hvad det er der sker, når processen går i gang.
http://www.star-reptiles.dk/snake/faq/hamskifte.asp

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 19-04-05 21:34

Jeg tror arne hentyder til dette spørgsmål som endnu ikke er lukket http://kandu.dk/dk/spg/64599

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 21:42

Det er da tænkeligt, men så skulle Arne have lagt sin kommentar i det spørgsmål han mener er besvaret - og IKKE her!! - eller endnu bedre, lade Morten selv vurdere, hvornår han mener at han har fået et brugbart svar på sine spørgsmål!!

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 19-04-05 21:50

Dova- det med www.nhf.dk burde seje_morten vide, med mindre han selvfølgelig ikke har læst mit svar i dette indlæg http://kandu.dk/dk/spg/64599

Kommentar
Fra : seje_morten

Dato : 20-04-05 15:57

ja undskyld.. :/ men kan ikke finde ud af det.. sorry..

Kommentar
Fra : seje_morten

Dato : 20-04-05 15:57

altså at slette spørgsmålet..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-04-05 16:10

Du kan ikke slette dit spørgsmål Morten. Det kan du kun, hvis der ikke er kommet kommentar. Du kan vælge enten at give en point, hvis du mener du har fået svar, eller lade det stå åbent indtil du mener, at du har fået en besvarelse du kan bruge.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 20-04-05 17:24

seje_morten hvis du mener at du har fået svar på dit spørgsmål, skal du acceptere svaret ude i højre side og derefter give point- nemmere kan det ikke være.

Godkendelse af svar
Fra : seje_morten

Dato : 21-04-05 20:12

Tak for svaret syllemus.