/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Radeon 9700 i bærbar støjer??
Fra : ironfish
Vist : 356 gange
500 point
Dato : 19-04-05 16:01

Er den heldige ejer af en fin lille bærbar med indbygget radeon9700 pro grafikkort med 128 mb ram, mit problem er bare at den støjer en del med grafiktunge programmer..... er der noget man kan gøre ved det???
Går ihver5tfald ud fra at det er grafikkorttet det larmer da det er centrino baseret computer!!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 20-04-05 11:00

Nu arbejder både CPU, grafikkort, ram og dermed osse strømforsyning jo meget mere ved grafiktunge programmer. Tyder på at din bærbare er optimeret støjdæmpemæssigt efter normalbrugeres behov, så hvis det ikke direkte er noget med at blæsere støder på noget i PC'en tror jeg desværre ikke du kan gøre noget ved det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 11:04

Men normalt har det enkelte PC mærke en hjemmeside med support! Der er der normalt en FAQ om PC'en eller et forum hvor man kan spørge om sådanne ting! Der er osse forums på nettet hvor man kan udveksle erfaringer om sådan et spørgsmål, men da du ikke angiver yderlige data om din PC er det jo lidt svært at komme videre med spørgsmålet

Kommentar
Fra : ironfish

Dato : 20-04-05 11:18

Mærket er Greendata, dansk firma, med samme web adresse. Fin computer, men larmer bare!! Har bare luret lidt rundt på nettet, hørt hørt lidt om, at man muligvis kan skifte blæseren ud med en mere støjsvag model.
Min puter er den med modelnummeret P510

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 11:30

Ok! Det er jo nok lidt sværere at finde et forum om den!! Greendata har en support du kan skrive til! Men vil næsten tro at det er normalt at den larmer ved fuld belastning! Alt er jo selvfølig relativt! Hvis den larmer som en jetjæger er der naturligvis noget galt!

Godkendelse af svar
Fra : ironfish

Dato : 25-04-05 11:11

Tak for svaret tedd.