/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer eller virus
Fra : peremilolsen
Vist : 272 gange
500 point
Dato : 19-04-05 15:16

Hjælp Hjælp
jeg er kommet i stor problemer efter jeg har været på internettet hvor jeg fik virus den ferne
jeg så vir virusscanner og alt kørte fint ingen problemer med computeren ? så genstarte jeg så computeren og så gik det galt for der var kun min baggrund ingen ikoner ingen startmenu der er som om at Explorer ikke er starte hvis jeg går ind i windows joblist / processer er de programmer som der plejer at være der såsom virusscanner spam filter o.s.v men Explorer er der ikke og det mener jeg at den plejer at være ? hvis jeg prøver at start Explorer vir windows joblist / nyt job får jeg at vide at windows kan ikke finde Explorer Explorer filen er på 981 KB (1.005.056 byte)

hvad er der sket med mit system og hvad kan jeg gøre ????? Hjælp Hjælp

ps
jeg har kørt sfc /scannow & repair hvor den i repair installeret det hele men mit skrivebor og startmenuen er der ikke der kommer kun en tomt skærm frem ? jeg kan heller ikke Højreklik
jeg kan KUN starte mine programmer fra jobliste
men hvorfor kan jeg ikke starte Explorer.EXE fra jobliste
der får jeg at vide at windows kan ikke finde Explorer men Explorer.EXE er der
Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 19-04-05 15:30

Ville foreslå du prøvede at gendannesystem som det 1. .

Start - Alle Programmer - Tilbehør - Systemværkttøjer - Systemgendannelse. Følg da forklaring, du skriver du har fået virus og slettet den , virus program burde nok have stoppet den.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 19-04-05 15:38

hej frostys
det var det første jeg prøvet ???????
og mit virus program har stoppet den

Hilsen
Per

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 19-04-05 15:43

ps
det der er problemet er at Explorer.EXE ikke er i joblist / processer
og jeg kan ikke starte E:\WINDOWS\Explorer.EXE

hilsen
per

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 19-04-05 16:02

Jeg tror, du stadig har snavs på din computer. NewDot kan få computeren til at opføre sig således som du beskriver med ingen ikoner og startmenu.
Så jeg vil foreslå dig at lave en HiJackThis-log og lægge ind til Spywarefri.

HiJackThis kan downloades her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

Loggen lægges ind her:
http://www.spywarefri.dk/forum

//aaron

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 19-04-05 16:33

hej aaron
håber at det er godt nok at den er her

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:27:24, on 19-04-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
E:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
E:\Documents and Settings\Per\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.toplisten.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.toplisten.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Save Flash - {4064EA35-578D-4073-A834-C96D82CBCF40} - E:\Programmer\Save Flash\SaveFlash.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - E:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] E:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: Download a&lt med ReGet Deluxe - E:\Programmer\Fælles filer\ReGet Shared\CC_All.htm
O8 - Extra context menu item: Download All Files by HiDownload - E:\PROGRA~1\HIDOWN~1\HDGetAll.htm
O8 - Extra context menu item: Download by HiDownload - E:\PROGRA~1\HIDOWN~1\HDGet.htm
O8 - Extra context menu item: Download med Re&Get Deluxe - E:\Programmer\Fælles filer\ReGet Shared\CC_Link.htm
O9 - Extra button: Spy - {16664849-0E00-11D2-8059-000000000000} - E:\Programmer\Fælles filer\ReGet Shared\Catcher.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MSIE &Spy - {16664849-0E00-11D2-8059-000000000000} - E:\Programmer\Fælles filer\ReGet Shared\Catcher.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - E:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - E:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: IEWatcher - {DFB29795-14D6-45EA-B4F7-EC7203F42906} - E:\Programmer\YourSoft\IEWatcher\IEWatcher.exe (file missing)
O9 - Extra button: HiDownload - {F4FBA929-A891-492C-A0F6-5C79CC4F1742} - E:\PROGRA~1\HIDOWN~1\hidownload.exe
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/webscan.cab

hilsen
per olsen

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 19-04-05 17:30

Hej Per
Takker for loggen. Desværre er jeg ikke selv ekspert i HiJack-logtydning, så jeg vil bede dig om enten at lægge loggen ind her:
http://www.spywarefri.dk/forum
eller vente på at en af specialisterne kommer ind i dette forum. Umiddelbart ser det dog ikke ud til, at NewDot er på maskinen.

//aaron

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-05 18:13

Du kan også gå ind på www.arlet.dk og under menupunktet "Hvem er jeg" finder du Arlets emailadresse og så kan du sende ham loggen, og han hjælper dig gerne hvis han er hjemme.

//bentjuul

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 22-04-05 03:45

Du kan prøve dette lille program til at genregistrere IE med:

http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip

Udpakkes til f.eks. skrivebord og køres derfra. Genstart maskinen bagefter. Men tjek stadig maskinen for snavs, der er en årsag til, at IE bliver slået ud.

//aaron

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 22-04-05 03:55

Se bort fra ovenstående indlæg, der omhandler Internet Explorer. Fik ikke lige set, at det var explorer.EXE, der var tale om.

//aaron

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 22-04-05 09:15

HEJ aaron
JA DET VAR explorer.EXE SOM DER IKKE ER I MIN jobliste ???? OG DET SKAL DEN JO VÆRE
MEN JEG PRØVET JO LIGE http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip OG DET DER SKETE VAR AT SKÆREMEN NU BLEV BLÅ ???? JEG ER NU GÅDET I GANG MED EN NY HARDISK MEN JEG OPGIVER NU IKKE

HILSEN
PER

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 09:33

Denne nøgle i din log er snavs : {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a}

Du kan selv tjekke din log her : http://startup.iamnotageek.com/

..øverst til venste på siden finder du et link : "NEW HijackThis automated log analyzer! Get your logs analyzed INSTANTLY!"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 09:36

Ps. Jeg vil stadig anbefale dig som bentjuul skriver at kontakte arlet eller spørge i forum hos Spywarefri, da jeg ikke er sikkerhedsekspert og at en automatiseret analyse af loggen ikke er nogen 100% løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-04-05 09:49

Har du prøvet at scanne med housecall? http://housecall.trendmicro.com/

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 22-04-05 12:51

hej MOLOKYLE
jeg er i et forum hos Spywarefri hvor der også bliver set på det
( tedd ) jeg prøver at scanne med housecall ??

Hilsen
Per Olsen