/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
computer crasher
Fra : Studerende4444
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 18-04-05 23:16

hej har lige købt ny computer. En attlon 3000+ 64 bit. Mit problem ligger i at den nogen gange genstarter uden videre. Det er underligt for jeg kan side og spille Det nye splinter cell spil hele dagen hvis det skulle være, uden at den hakker på noget tidspunkt eller rebooter, men så hvis jeg laver en simpel ting i windows så sker problemet. Har i nogen forslag. Jeg kører windows xp pro sp2

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-05 23:28

Prøv at sætte den tilbage til før du installerede spillet Start Programmer Tilbehør Systemværktøjer gendannelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 18-04-05 23:30

så mister jeg jo spillet. Spillet kører fint, men simple ting i windows får computeren til at crashe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-05 23:31

Nej du mister ikke spillet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-05 23:32

Har du iøvrigt diskfragmenteret for nylig ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 18-04-05 23:37

ok. Ja jeg har diskfragmenteret her for nyligt.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 19-04-05 00:06

Har du kigget under Kontrolpanel > Administration > logbog for at se om der er noget at hente der?

Mvh Djkruntz

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-05 08:28

Hej Studerende 4444

Når en Athleon/P-IV crasher med XP plejer det som regel at skyldes varme. Prøv at finde det program som viser temperatur på Motherboard / Processor, og se om ikke når du spiller, eller laver noget andet som kræver meget processor kraft, at temp stiger til noget som gør at PC lukker ned.

Hvis du f.eks. har sat PC under skrivebordet, op ad væggen, og har en fast væg eller reol til den ene side, så kan den ikke slippe af med varmen, og det gør at den automatisk lukker ned for at beskytte processor/Motherboard

Bare en tanke før vi leder andre steder

Lars

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 19-04-05 14:49

tja den står godt nok under et skrivebord. Men det der er lidt underligt er at jeg kan spille spil i lang tid af gangen, og her kommer den nok op påå 63 grader. Her sker intet. PC'en er super stabil. Men simple windows ting kan få den til at crashe.

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 19-04-05 14:51

jeg har en 450 w strømforsyning i og et geforce fx 6600 GT grafik kort. Kan det være mangel på strøm der gør det??

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 19-04-05 15:19

Hvis den kun er 63 grader - er der intet omkring varme.

Med en 450W strømforsyning har du rigeligt strøm til alt i din maskine, så heller ikke problem der

Hvis det er simple windows ting som crasher, så er det driverne til dit Motherboard eller din BIOS som skal opdateres. Ind på prod. hjemmeside og hent en BIOS opdatering + de sidste nye drivere til dit operativsystem.

Lars

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 19-04-05 15:26

ok jeg har flashet min BIOS nu og hentet alle microsoft updates.. Nu må vi se om den crasher... Jeg vender tilbage... tak ind til videre

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 20-04-05 13:32

nu crashede den fandme igen

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 20-04-05 13:54

den crashede fordi der var tre ting jeg skulle downloade (3 iso filer af linux fedora). Det jeg gjorde var at trykke på alle tre link så der kom 3 save as vinduer frem. Da jeg have sat den første til at downloade og rykkede et af de andre åbne vinduer til siden crashede computeren.
Jeg prøvede igen den samme procedure og computeren crashede på præcis samme tidspunkt, og under den samme handling.
???
Jeg har et onboard netkort. Kan det være det..?? eller hvad dellen kan det være

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 20-04-05 15:20

ok jeg fik løst dette problem, ved at disable mit onboard netkort, og sætte et seperat netkort i.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 20-04-05 15:44

Måske kan en ny driver til dit onboard netkort gøre det?

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 04-03-06 16:14

Må hellere lige følge op på dette topic.. Jeg har dog sat nyt RAM i noget kingston. de gamle var åbenbart defkte. Køb ikke noname ram.
Desuden har jeg fået et andet bundkort. Det er dog stort set det samme som det jeg havde før. Bare en version bedre

Nu er er der aldrig problemer mere

Godkendelse af svar
Fra : Studerende4444

Dato : 04-03-06 16:22

Tak for svaret larsfrohn.