/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvorfor kan Outlook Express ikke finde m~
Fra : Franksp
Vist : 766 gange
10 point
Dato : 18-04-05 20:42

Jeg stillede spørgsmålet tidligere i dag. Mit problem er desværre ikke løst. Jeg har fået flere svar, men som sagt ikke fået løst problemet.
Jeg skal bruge nogle af disse mails, senest i morgen aften.

Her er tråden til mit oprindelige spørgsmål:

http://www.kandu.dk/dk/spg/65072

Håber på hjælp.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 21:13

hej
du skal ikke stille spørgs. igen men kan nøjes med at forhøje point luk derfor et af dine
spørgs. da der hænger altid mange ikke lukkede tråde det er med til at gøre siden langsomre
men hvis du kan finde dem på pc`n så dobbelt klik på dem og der er nok et prg. der åbner dem
eks.word

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 22:02

Har du fulgt DK's råd om, at sætte systemet til at vise skjulte filer og derefter søge på *.dbx
Hvis du ikke finder et andet postlager end det der anvendes pt. må du have slettet filerne.???

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 18-04-05 22:03

Snak med klogearne
Hanskriver til kanduteamet om manglende mail, så løser de det sammen
Dernæst stiller du spørgsmålet i biologi, så er du helgarderet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 22:04

1133>> Det er ikke åbne spørgsmål der sløver dette forum (ifølge Kandu teamet) så der er ikke noget i vejen for, at Frank åbner så mange spørgsmål som han har lyst til.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 22:06

Original - Ja!
Festlig - nej!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 22:17

Læste jeg rigtigt - at du kan se dine mails men ikke åbne/læse dem

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 22:28

Til: 1133

Nej, det får jeg ikke mine mails igen af.

Til: BjarneD

Ja, jeg har fulgt DK's råd. Det virker bare ikke. Jeg synes det er mærkeligt, at jeg ikke kan få Outlook Express til at finde "filerne" når de ligger i den mappe de skal, ifølge indstillingerne.

Til: festoriginalen

For mig er dette et alvorligt problem, så hvis du ikke har noget positivt at komme med, vil jeg bede dig om at "HOLDE DIG VÆK". Meningen med Kandu er jo, at hjælpe hinanden, (en vidensdatabase) og ikke at genere hinanden. Find venligst nogle andre "tråde" hvor du kan HJÆLPE.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 22:31

Til emesen

Ja, de ligger i den STI, hvor Outlook Express "siger de skal ligge" men de er der ikke når jeg åbner Outlook Express. Det skete pludselig i går aftes. Alle de mails jeg har modtaget i dag, ligger hvor de skal.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 22:36

Hos mig hedder mine mails .eml
Hvis du kan se de mails og h-klikke på dem >egenskaber > så kan du se hvilket program der knyttet til mailen......... og evt. rette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 22:37

Frank, det er ikke i OutlookExpress du skal søge men i Start - Søg (hvis det ikke er det du har gjort).
OE kan kun finde de mails der ligger i post lagringsmappen.
Undskyld hvis jeg misforstod.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 22:39

Emesen, der er kun de enkelte mail der hedder eml - de mapper du ser i OE er lagret som filer med extension dbx.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 22:41

Hej BjarneD

De ligger alle sammen i lagringsmappen, men OE viser dem ikke.

Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 22:43

Kan du have skiftet Identitet i OE (Filer . Skift identitet)?
Undskyld jeg spørger, men hvordan ved du at de er der?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 22:45

Franksp - prøv lige >start >søg > skive en del af mailnavnet >søg på D.

Du har vel ikke for nyligt flyttet dine dokumenter over på D:

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-04-05 22:45

>>Bjarne
eeøhhh jeg skulle lige til at skrive det samme ?!!!
"Kan du have skiftet Identitet i OE (Filer . Skift identitet)?"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 22:49

DK>> Det er da fint at vi tænker i samme baner.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 22:54

Til Bjarne: Hvad er at ha' skiftet identitet? Jeg kan finde alle dbx. filerne i stifinder.

Til emesen: Nej jeg har ikke gjort noget overhovedet. Som jeg skriver til BjarneD, ligger alle mine mails i den mappe, som OU ACCEPTERER

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 22:55

Franksp......... opfølgning:
hvis du og din kone har hver sin identititet så er der jo også hovedidentiteten.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 22:59

Man kan oprette flere identiteter med forskellige adresser og mailmapper, hvilket normalt bruges hvis flere anvender samme PC.
De mapper som gemmer sig bag dbx filerne hedder normalt indbakke.dbx osv og det du skal søge efter er faktisk dubletter med forskellig placering.
Lige i farten mener jeg ikke at du kan se indholdet af dbx filerne med mindre du har en dbx udpakker.
Jeg anvender filhåndteringsprogrammet Totalcommander hvor jeg med en dbx plugin kan udpakke og læse mails fra mappefilerne, men det er jo en anden historie.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 22:59

så h-klik på en af filerne og se hvad de skal åbnes med.

Skiftet identitet ............det har du så ikke.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:01

Jeg giver 1.000 point til den der kan løse mit problem, senest kl. 17.00 i morgen. Jeg bliver nødt til at smutte i seng nu, har været oppe siden kl. 04:00 i morges, men håber stadig, der er nogen der kan løse problemet, da jeg skal bruge 3-4 af de mails der ligger der. Det er indkomne forslag til generalforsamlingen, som er i morgen kl. 18:00

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 23:03

Hvis du har opretter andre mapper end standardmapperne skal disse mapper også kunne findes som dbx filer.
Jeg er bange for at det er svært at løse problemet uden din medvirken.
Sov godt!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:04

Når jeg h-trækker en fil fra OE over i en mappe kan jeg da se på dem og der bliver de til .eml
Det er ganske vist inde i OE at jeg gør det

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:05

emesen. Hvad er det at skifte identitet? Jeg har ikke foretaget mig noget som helst. Mine mails forsvandt bare. Alle de mails jeg har modtaget og sendt, kan jeg godt se

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 23:07

Mystikken stiger!
Hvad er det du ikke kan se hvis du kan se sendte og modtagne mails?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-04-05 23:07

kan du se "indbakke, udbakke, sendt post, kladder, ??
ellers klik på vis >> layout sæt flueben ved "vis mappe lsite"

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:08

Jeg forhøjer mine point til 1.500 da det er vigtigt for mig. Jeg er på Kandu igen i morgen tidlig. Håber på en løsning.

Mvh
SØVNING, SIDDER OG SOVER
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:11

BjarneD og jer andre, jeg prøver at blive her lidt endnu

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 23:12

Behandlingen af problemet bliver næppe mere seriøs ved at udlove mange point.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-04-05 23:14

der har du ret bjarne...
det kunne tyde på de "eftelyste mail" er blevet slettet
og med lidt held ligger i "slette post" bakken

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 23:14

Frank prøv at besvare dk's og mit seneste spørgsmål til dig.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:14

Jeg kan finde alle mine mapper og mails i stifinder. De ligger her:

Min sti hedder: D:\Documents and Settings\Ejer\Dokumenter\email 2

Men OU viser dem ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:16

Du skal ikke gøre dette ligenu - men en anden dag.
filer>identiteter>administrer identiteter> nu kan du se at der stå hovedidentitet
Og her kan der rigtig rodes, så der bør ikke stå andet i det hvide vindue.
Dette er fra OE 5 men det er vist det samme i OE 5.5 og 6

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:17

dobbeltklik på filerne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 23:21

Står der det samme i OutlookExpress - Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - knappen Lagringsmappe ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 23:22

Har du tjekket dk's forslag med OutlookExpress - Vis - Layout - tjek om mappeliste er markeret.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:23

>>>>>og med lidt held ligger i "slette post" bakken<<<<
Ja og så skal de lige over i indbakke for at kunne åbnes.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 23:23

Og der er prik udfor Vis alle meddelelser under Vis > Aktuel Visning?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-04-05 23:23
Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:25

Jeg ved godt det ikke har noget med pointene at gøre. Undskyld. Jeg er bare ved at være lidt desparat, fordi - jeg nødvendigvis skal bruge indholdet, at 2 mails som er sendt til mig, i morgen senest kl. 18:00. Det er indkomne forslag til generalforsamlingen. Meget ubehageligt for mig.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-05 23:26

Tag det roligt og kig godt på de meget relevante forslag du får.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-04-05 23:27

selvom det er ubehagligt, kan du så ikke bede afsender(ne) om at sende dem igen ??

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:27

Til emesen

Ja, de lå alle i "papirkurven" Jeg "genoprettede" dem og troede at så var problemet løst

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:28

Og du har vel været ude hos TDC/kabelnet og kigge via www.mail.dk

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:30

Til BjarneD

Det gør jeg skam også. Jeg har fået mange forslag, men desværre, er der ingen af foreslagene, der har fået mine mails igen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:31

de skal føres ind i indbakke for at kunne læses

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:31

emesen, nej det har jeg ikke. Det gør jeg nu, og vender tilbage.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:32

altså kan du se dem i "slettet post"

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:34

emesen, nu har jeg prøvet det, men her kan jeg jo kun se, de mails jeg ikke har åbnet i OU

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:37

Der er ikke noget der hedder "slettet post"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:42

ok - du kan se dine mails i "slettet post"
vælg mappen slettet post
træk en mail over i din indbakke
nu bør du kunne åbne den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:49

ok - du kan se dine mails i "slettet post"
vælg mappen slettet post
træk en mail over i din indbakke
nu bør du kunne åbne den.

men jeg kommer i tanke om at du måske har Outlook og ikke Outlook Express for du taler om slettet post
Ok - du står i slettet post og kan se dine mails.
h-klik og vælg flyt til mappe
nu kan du pege på indbakke og OK
så bør den være der

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:57

Nåe ja du kører vist ME
så papirkurv da
du har vel ikke lagt dem i en anden mappe ved en fejl

men jeg lukker nu

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:58

emesen, jeg har Outlook Express

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-04-05 23:59

emesen, nej jeg kører Windows XP, og på gensyn i morgen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-04-05 00:02

Jeg vil være 100% ærlig, for alle jer gode problemløsere. Jeg er ved at falde ned af stolen lige nu af træthed. Så jeg bliver nødt til at gå i seng. Jeg prøver at logge på igen i morgen tidlig, omkring kl. 07:30.

Jeg vil være superglad, hvis der da, er en løsning på mit problem.

Undskyld, at jeg må gå i seng nu, da der er så mange af jer, som prøver at hjælpe mig.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-04-05 00:06

sov 5 kvarter i timen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-04-05 00:20
Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-04-05 00:30

Prøv kopiere din innbox.dbx til et annet drev og så delete innbox.dbx og så kopiere fra det annet drev tilbake til outlook,jeg bruker det når jeg skal formattere mine drev at jeg gemmer min innbox,så kan jeg altid legge de gamle mail inn når jeg skal bruke dem,enkelt og greit jo

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 03:10

Frank - Hvis du kan finde filerne i en eller anden mappe, så send dem til mig på hca.inet.dk, så kan jeg læse dem og omforme dem til en tekstfil som jeg så kan returnere til dig. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 08:11

Ok Franksp
Hvis du kan se en af dine forsvundne mails nogen steder.
Træk med højre mustast din mail over i en oprettet mappe på skrivebordet.
der skulle gerne komme en ulden firkant med et + med når du trækker
gå ind i mappen og fortæl hvad der nu ligger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 08:29

Til jer andre .........................................
Hvorfor har Franksp ikke nogen "slettet post" >>>Der er ikke noget der hedder "slettet post"<<<

http://www.kandu.dk/dk/spg/65125#695761

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 08:31

jeg holder comp pause nu..........................

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-04-05 08:34

Hvorfor har Franksp ikke nogen "slettet post ??

mulig årsag
der er trykket på del tasten mens márkering var på "slette post" bakken istedet for slette mails

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 10 point
Dato : 19-04-05 09:15

En løsning kunne måske være, at åbne dbx filerne da OE åbenbart ikke kan. Jeg bruger denne der kan køre uden registrering:
http://www.totalcmd.dk/index.php?page=download

hvor denne sættes ind /Der er en lille installations anvisning i zippen):
http://ghisler.fileburst.com/plugins/dbxplug.zip

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-04-05 09:50

Der var et par guldkorn der BjarneD,stjæler lige dem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-04-05 09:54

Du er velkommen, Holger.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-05 09:57

De har jo allerede stjålet olien deroppe, så lad dem da bare få guldhornene osse Øh Guldkornene!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-04-05 10:04

Blind høne finder også..... (tvivler på, at det er guld)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-04-05 10:30

Hej alle sammen. BjarneD - du har reddet min generalforsamling i aften.
Jeg har ikke fået mine gamle mails tilbage i OE. Det kan jeg godt leve med, da jeg kan læse dem med det program du sendte linket til, nemlig Total Commander.

Det bliver svært at gi' point, da I alle har været meget hjælpsomme og tålmodige.
Jeg er tilbage i eftermiddag.

venlig hilsen (en glad mand)

PS. alle de mails jeg modtog og sendte i går, ligger hvor de skal i deres mapper i OE. Så nu starter jeg bare forfra.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-04-05 10:38

har du kigget i posten efter aflysning af den generalforsamling ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-04-05 10:41

Et fantastisk program med mange muligheder.
Godt, at det lykkedes og for mit vedkommende må du gerne glemme alt om point da resultatet er det eneste der betyder noget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 12:35

Glem de point - når du er glad for at det lykkedes - så er det point nok.
Afstår fra point.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 20-04-05 11:20

Tak for svaret BjarneD.