/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Analog parabol
Fra : z1terapi
Vist : 653 gange
50 point
Dato : 18-04-05 15:43

For ca. 1½ md. siden mistede jeg signalet til min analoge parabol. Er der ikke noget som hedder TV3 på analog parabol mere??? Hvis ja, undrer det mig at der ikke er nogen som har fortalt om det(Viasat) !! Er der nogen som stadig har signal på sin analoge parabol?
mvh Thomas

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 18-04-05 15:55

Yes yes, jeg har stadig signal. Intet er forandret de sidste mange måneder...Der eneste er, at 3+ (tror jeg), ligger ved kanal 5, men det er nu også lang tid síden, at det skete.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-04-05 16:00

Jeg ved de flyttede signalet for et stykke tid siden.
Jeg checker lige hvilken frekvens du skal have den på.

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 60 point
Dato : 18-04-05 16:05

Hmmm, kiggede på deres hjemmeside og der stod en hel række frekvenser.
De står herunder.
Prøv alle de frekvenser der står ude til højre (den nye).

Analog frekvenser Intelsat 707 - 1 grad vest

Program

TV3 DK

Nuværende frekvens 11.437 V - Den nye 11.340 V
Nuværende frekvens 11.423 V - Den nye 11.290 V
Nuværende frekvens 11.223 V - Den nye 11.090 V
Nuværende frekvens 11.173 V - Den nye 11.040 V
Nuværende frekvens 11.723 V - Den nye 11.590 V

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 16:06

Ja, og signalet er IKKE flyttet, TV3 m.fl kører stadig på 1 grad vest, og alle de tyske der ikke skal kort eller betaling til, er uændret på 19 grader øst.

mvh dova

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-04-05 16:06
Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 16:09

Ja, hos mig er der nu ikke ændret nogen frekvenser, for så havde det været nødvendigt at justere i recieveren, og det har det ikke været. Det virker som det altid har gjort.

mvh dova

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-04-05 16:10

Jeg flyttede selv frekvensen for min tante her for et par måneder siden.
De havde fået brev om at senderen flyttede til ny frekvens.
De skriver på hjemmesiden at frekvensen er ny.
Hvad mener du med at de ikke flytter signalet?
At de ikke flytter til ny transponter eller hvad. Det har du ret i, men derfor kan frekvenssignalet jo godt flytte.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-04-05 16:12

OK. Så vil jeg foreslå z1terapi at ringe til VIASAT. De har helt sikkert en løsning på dit problem.
Og det koster jo ikke noget at ringe til deres kundeservice.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 16:21

z1terapi

Hvad med at få tjekket om selve parabolhovedet stadig dur?

PrivateDK,
jeg mener at der i hvert fald ikke er ændret hverken transponder eller frekvenser på 1 grad vest eller 19 grader øst.
Alle kanaler har kørt uændret, og der har ikke skullet flyttes frekvenser eller noget.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 18-04-05 16:28

Tak for svarene. Jeg har ikke testet endnu, men går ud fra det er fordi de har flyttet signalet en anelse.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 19-04-05 13:17

Jeps det virkede. Tak endnu engang

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 19-04-05 17:44

Godt at høre