/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Hvordan afhenter man gods fra skib ?
Fra : onlymora99
Vist : 1231 gange
100 point
Dato : 17-04-05 20:55

Hejsa.

Jeg har fået et god tilbud(syntes jeg da selv) på levering fra kina til Århus havn.
Men min sælger kan desværre ikke håndtere fra århus og resten af vejen.

Så kommer problemet, hvordan klarer jeg det selv ?
Et skib kan vel nemt blive forsinket et par dage, hvordan ved jeg når det er der, og hvor hurtigt efter det har lagt til skal man hente det ?

Bliver det selv aflæsset af skibet og stilt et sikkert sted, eller skal man også arrangere det ?
Hvis man ikke kan hente med det samme, kan/skal man så leje sig ind i et pakhus, og hvad koster det ?

Mange spørgsmål :) er første gang jeg modtager med skib, og selv skal klare fragten resten af vejen ...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-05 20:57

Det er speditøren som ordner de ting du spørger om.

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 17-04-05 21:08

Hmm, speditør jaa

Hvor hyrer jeg sådan en henne, det er jo ikke sikkert hvornår båden lægger til.
En der sidder i århus havn eller ?

Altså hvis jeg vidste hvor tingene stod henne og hvornår kunne jeg jo sagens arrangere fragt.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-05 21:14

Du får skibsnavnet, så kan du følge med her:

http://www.aarhushavn.dk/pages/flexport/NewspaperList.asp

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-05 21:18

Hvis det står dit navn og adresse på papirene til containeren eller kassen varene er i, så vil speditionsfirmaet kontakte dig og sige hvilket lagerdu kan hente varene på eller om de skal ordne transport til dig.Du trænger bare og venttil de tager kontakt.Sådan var det da jeg sendte noget fra HongKong.
alimak

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 17-04-05 21:23

Men har jeg et speditør firma tilkoblet?
Firmaet jeg køber fra sørger for det kommer på båden, og den kommer til danmark.

Men hvem er min speditør så i danmark ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-04-05 21:27

Det ville jeg ringe til Århus havn og spørge om hvem de bruger.
alimak

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 17-04-05 21:37

Ok.

Så skibet kommer, århus havn smider det i en hal, og ringer så til mig ?
Hvor lang tid kan det så stå der ?

Og hvad skal jeg regne med det koster, de gør det næppe gratis :)

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 18-04-05 00:32

PÅ DINE PAPIRER FRA KINA KAN DU SE, MED HVEM DE HAR SENDT VARERNE, F.EKS SAMSON TRANSPORT.
SÅ RINGER DU BARE TIL DEM, OPLYSER DET BOOKING NR. DER STÅR PÅ DIN FAKTURA, SÅ GIR DE DIG BESKED PÅ RESTEN.
DE FLESTE VARER SOM KOMMER IND I LANDET VIL KOMME MED EN SPEDITØR, SOM OGSÅ KAN INDFORTOLLE VARERNE FOR DIG.
HVIS DU SELV VIL GØRE DETTE, SIGER DU DET BARE TIL SPEDITØREN, MEN ER DU IKKE VANT TIL DET, ER DET NEMMEST AT LADE DEM GØRE DET, OFTE ER INDFORTOLDNINGEN MED I FRAGTPRISEN FRA UDLANDET.

MVH.AG112

Godkendelse af svar
Fra : onlymora99

Dato : 26-04-05 19:39

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-04-05 19:41

Tak selv
alimak

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 28-06-05 17:31

Endte forresten med jeg fik Modul Transport A/S til at klare det, der var heller ikke betalt for dansk fortoldning i den fragt pris jeg havde forudbetalt.

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 23-07-05 09:53

Hej Jakjoe Hvis det nu ikke lige er Århus havn hvor kan man så søge ? skal finde: Vessel "BANI BHUM"V.425/"MOL PRECISION"V.023

<Du får skibsnavnet, så kan du følge med her:
<http://www.aarhushavn.dk/pages/flexport/NewspaperList.asp

Kommentar
Fra : Kurunai

Dato : 31-10-05 12:48

Only.....der er ALDRIG betalt danske udgifter til speditør, told eller moms når du aftaler fragtpris med sælger. Sælgeren giver dig en 'rå' fragtpris som dækker søfragten fra afsenders havn til din havn. Told/moms og danske udgifter skal altid påregnes søfragten.

Sælger kan af gode grunde ikke vide hvad dansk speditør og dansk toldvæsen vil have af fees og afgifter.

Kommentar
Fra : Kurunai

Dato : 31-10-05 12:50

Det er heller ikke nødvendigt, at sæge på vessel, da der ALTID er et dansk speditørselskab forbundet med en forsendelse. Afsenders speditørselskab i Kina arbejder sammen med en speditør i den anden ende og du vil som modtager af gods altid blive kontaktet af pågældende dansk speditør.