/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
T/T betaling hvordan?
Fra : onlymora99
Vist : 2296 gange
100 point
Dato : 17-04-05 20:06

Hvordan foretager jeg en T/T betaling fra Danmark til Kina ?

Og hvad koster det normalt i gebyr, evt. lidt gebyr info for forskellige banker, tror ikke SparNord er så billig som jeg regnede med :)

Accepteret svar
Fra : christofferd

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-05 18:43

T/T betyder Tele Transfer eller Telex Transfer og er sådan set ikke andet end en almindelig bankoverførsel til udlandet. Nordea tager 85 kr. for sådan en service og BG samt Danske Bank tager vist 45 kr. så det er ikke så slemt. Du skal lige vide en ting mht. T/T: jeg har været ude for at en overførsel var 5 måneder undervejs fordi det kinesiske banksystem arbejder utrolig langsomt. Tit går det hurtigere, men man skal alligevel overveje risikoen. Hvis du handler over L/C sørger din bank for at transaktionen bliver gennemført hurtigt.

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 26-04-05 19:24

Endte med jeg brugte Western Union istedet, det skulle kun tage et par dage.

Hvordan godkender man dit svar ?

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 26-04-05 19:31

Du klikker oppe i højre hjørne af min besvarelse hvor der står "godkend som svar".

Held og lykke med dine forretninger.

Godkendelse af svar
Fra : onlymora99

Dato : 26-04-05 19:38

Tak for svaret christofferd.