/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Overspilning fra video til DVD
Fra : sonjor
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 17-04-05 15:54

Jeg har en masse gl. videobånd, som jeg gerne ville overspille. Hvad skal der til? Jeg har en PC med videoindgang, en "Trust USB2 Digital PCTV and Movie editor" en ældre videobåndoptager, der kun har scart stik og programmet Pinnacle studio 9.0. Selv mener jeg at mangle et scart stik med s-video og/eller compositstik i den anden ende. Kan man få det? (hvor?)og skal der så mere til? Er der evt. andet der er bedre? Håber på gode råd fra jer.

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 17-04-05 21:28

Du kunne overveje at købe en kombi-maskine, altså en hvor der er både dvd og video optager i. Sådan en har jeg fra Jvc, og har nu overspillet alle mine gamle videofilm. Det fungerer ganske godt og kvaliteten er fin.

Med venlig hilsen
jspi

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-04-05 21:36

tak for rådet, men det bliver ikke aktuelt, da jeg for få måneder siden købte en DVD afspiller/optager med harddisk

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 23-04-05 16:54

I fortsættelse af tidl. spørgsmål: i mit sidste svar anfører jeg, at jeg har en DVD optager med Harddisk, og har optaget nogle videoer på DVD+RW skiver v.hj. af scart, for at få flere episoder på een disk. Kan man så ikke på PC'en kopiere den over på en DVD+r sådan næsten uden videre, -jeg kan ikke - hvad har jeg brug for nu?

Accepteret svar
Fra : norbert

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-05 18:26

Jo, det kan du godt. Du kopierer video_ts mappen over på harddisken og brænder den i Nero.
Du kan bruge denne guide til at brænde med, selv om det er til dvd-shrink, fremgangsmåden er det samme. Kan du ikke brænde på din DVD+R skive på recorderen i stedet for på en RW-skive? Så sparer du turen over PC'en?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 26-04-05 20:06

ja tak, det vil jeg prøve, men jeg ville jo gerne kunne optage lidt efter lidt, som jeg får tid, og så frygter jeg lidt, at jeg så ikke kan fortsætte på DVD+R. Nogle af de gl. videoer ville jeg også gerne have på flere skiver, f.eks. familiefester, som min datter så også skulle have en kopi af. Det er lidt svært for mig at kopiere DVD+RW skiverne, optaget på DVD-optageren - ved ikke helt hvorfor. Jeg tror dog nok, jeg har så nogenlunde styr på det, så jeg vil godt lukke her.
Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 26-04-05 20:07

Tak for svaret norbert.

Kommentar
Fra : norbert

Dato : 26-04-05 20:10

Takker. Af en eller anden grund fik jeg ikke lagt guiden i mit svar, så den kommer her:
http://www.dvdshrink.info/nero-video.php