/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fup eller fakta?
Fra : hvidtiger
Vist : 278 gange
50 point
Dato : 17-04-05 12:04

Jeg var inde på scootergalleri og spurgte om det var meget godt at min Hot50 kunne komme op på 100km/t på ca 300m..Fandt så ud af, at det var det ikke..Der var to som havde en Jog og en Zip, og deres kunne gøre det på 150m..Har regnet ud at hvis man køre 100km/t tager det ca 5,6sek ig køre 150m.Men så skal de så også accelrere osv, så lad os sige 10sek eller lidt under..Dvs de accelrere med 10km/t på under 1 sek eller lige der omkring..De var tunet osv, men ikke vanvittigt!..Kan det lade sig gøre?

Forstiller mig 150m og har lidt svært ved at forstille mig at man kan gøre det!..*G*

Mvh Brian

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 17-04-05 12:45

Nu plejer man ikke at regne accelleration ud efter hvor mange meter man kører før man er på 100 km/t.
Man plejer at måle hvor mange sekunder køretøjet er om at nå 100 km/t.
Og der er vi altså oppe i noget med motorcykler med mere end 100hk og en topfart på noget over 200 km/t, for at nå fra 0-100 kmt på omkring 3 sekunder.

Så jeg vil mene det lyder urealistisk at en scooter skulle kunne komme op på 100 km/t på en strækning af 150 meter

mvh dova

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 17-04-05 13:00

Ja for min kan gøre det på ca 300m, og der syntes jeg da at den rykker remmelig meget.Men jeg kan slet ikke forstille mig at accellerationen faktisk er dobbelt så hurtig som min..Det er da urealistisk..Jeg vil slet ikke kunne holde scooteren nede på jorden hvis det var..

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-04-05 13:30

Tak for svaret dova.