/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ibm thinkpad 600
Fra : mikkiermig
Vist : 252 gange
100 point
Dato : 16-04-05 17:19

Efter at have skiftet backup batteri på den skriver den fejkode 161 og 163 jeg kan ikke komme vidre herfra, hvad kan jeg gøre, har kigget i manual der skriver man skal skifte bat. men det hjælper ikke, har læst andre steder det er noget med password, den reagere heller ikke på mit passwprd, som om den er blevet nulstillet???? er den låst eller sådan noget

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-05 17:34

Hvis det er det lille backup-batteri du mener så prøv lige at tage det ud og vent 5-10 min.
Sæt det så i og nu bør du kunne komme i bios og indstille, hvis det er det du vil.
Jeg håber du har driver CD, men ellers kan du snok sætte bios til default og køre.

Kommentar
Fra : stj

Dato : 16-04-05 19:20

Fejlkode 161 = dårligt batteri
Fejlkode 163 = forkert tid og dato i bios

mvh.
stj

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-04-05 19:24

Den er magen til min computer, og det svar stj har givet er korrekt.
Så det burde ikke have noget at gøre med dit password.

mvh dova

Kommentar
Fra : mikkiermig

Dato : 17-04-05 08:19

Takker for svar, men ikke noget hjælper, der er skiftet batteri pga de koder den giver og det hjælper ikke, den kode jeg brugte før for at starte den virker ikke mere efter jeg har skiftet bat. man skal kun trykke enter og så skriver den kun error og man kommer ikke vidre, det er derfor jeg tror der kan være noget med en adminkode eller sådan noget

Kommentar
Fra : hauerbach

Dato : 02-05-05 22:00

Hej emesen og dova

Jeg vil lige berette at min 600e er kommet op at køre igen, fordi jeg tog det interne batt. ud som beskrevet. Jeg fik nemlig også en kode 163 efter sommertid skulle stilles. Så jeg er lutter smil igen

Med stor tak - Hauerbach